Kasım 10, 2007

Bugün

Ağladım.

İş bankasının reklamını izleyince. Dayanamadım. Ağladım. Nur içinde yatsın. Kemikleri sızlamazsa yatıyordur zaten nur içinde bu kadar duayla. Neden ağladım bilmiyorum belki de ağlamaya ihtiyacım vardı. Haluk Bilginer'i çok seviyordum daha bir sevdim.

Güldüm.

Ayşen biz kızlara harika bir brunch hazırlamış. Türkçe karşılığını kullanmak isterdim ama tam karşılığı yok sanırım. Bol kahkaha ve sohbet vardı. İyi geldi.

Şaşırdım.

Son bir kaç gündür üzerimdeki yeni kırılmaya başlayan şanssızlıklar silsilesine. Evde düz koridorda düştüm, dizimi kıvıramadım bir iki gün, bir avize kırıldı, biri bozuldu, tencere elimde kaldı, tuvalette arıza çıktı, her zaman yaptığım kurabiyeler şekilsiz oldu, ilk yaptığım kek yandı, ondan sonrakinin süslemesi mahvoldu, bunları arkadaşıma verdiğim söz üzerine yapmıştım, özendikçe mahvoldu, trafikte herkesin beni sıkıştıracağı tuttu, falan filan.

Korktum.

O ne fırtına ve yağmurdu öyle !

Küfrettim.

O yağmurda karşıdan gelen minibüsü sollayan gerizekalı adam su birikintileri içinde son hızla bir sağ bir sol yaparak bana doğru gelirken, hakimiyetini kaybedip beni görünce de şaşırıp direksiyonu nereye kıvıracağını bilemezken, yolun ortasında mecburen durup onun nereye çarpmaya karar vereceğini kestirmeye çalışırken. Sonuçta kurtardı ama ben hala zekasında bir problem olduğunu düşünüyorum, Allah beni affetsin.

Çünkü bana göre, yolda önünü görmeden sollama yapmaya çıkan, hele bunu o yağmurda ve o su birikintili yolda yapan, sonra da nasıl kurtaracağını bilmeden eski Türk filmlerindeki gibi direksiyonu sağa sola kıvıran herkesin zekasından şüphem vardır. Yağmur kar ve buzda hızlı gidenlerin de. Siste sollama yapanların da. Son hızla gidip insanın arkasından selektörle taciz edenlerin de. Ve makas atmak diye tabir edilen şekilde araba sürerek kendini matah bir şey zannedenlerin de zekasından şüphe duyarım. Buna göre trafiğe bakarsak Aziz Nesin halkımız için çok masumane bir yüzde hesaplamış oluyor tabii. Ben daha acımasız oldum.

Misal egzosu patlatılmış Doğan görünümlü siyah camlı Şahin sürücüleri var ki genellikle yukarıdakilerin hepsini yapmak suretiyle, onlar kategori dışı, zekalarının düzeyinin ölçülebileceğini bile zannetmiyorum.

Ehliyet alırken IQ testi yapılmalı bence...

10 yorum:

ebrucuk dedi ki...

reklam beni de cok etkiledi :)

Allahkavustursun diyeyim mi 5 kasm demistin sanki :)

Sanssizliklar firtinasi yasamissin btmistir umarim...Opuyorum seni :))

Elçince dedi ki...

Evet reklam çok etkiledi beni de çok süperdi çok şaşırdıcıydı,trafiktekilere allah akıl fikir versin ne diyeyim..benim kocamı çok tahrik ediyorlar benide geriyorlar koca hemen asabiyede bağlanıyor çünkü:))

berfin dedi ki...

aslıcım geçmiş olsun arkadaşım yaa.olur bazen öyle şeyler.beterinden korusun. reklama gelince evet bende çok duygulandım ki duygulanmayan insan olduğuna inanmıyorum.öptün tatlım

Binnur A. Ö. dedi ki...

"okur yazar" esprin cok cok yerinde olmus aslicim demeye geldim :)
opuyorum...
(ben de bir tuhaf oldum o reklamda)

Toplu İğne dedi ki...

asl�c�m �ncelikle ge�mi� olsun. kaza geliyorum demi� resmen.. y�rtt�n arkada��m. allah hepimizi cahil, davar, bayinsiz canavar s�r�c�lerden korusun. ehliyet al�rken �q testi s�per fikir, bi ilave de benden... en az lise diplomas� olsun (milletvekilli�i i�in de en az �niversite mezunu olsun diye bir �topyam var). dinlerler mi sence beni?

Aslı Cin dedi ki...

Ebrucuğum, bitti bitti şükür, seni de Allah kavuştursun İSTANBULUNA.

Elçin aman ha, trafikte çok garip insanlar var, sinirlenmeye gelmiyor. Gerçi diyene bak.

Berfin, teşekkür ederim, gerçekten de öyle oldu.

Binnur, :)Duygulanmayacak gibi değil.

Esra :) dedi ki...

insanlar kazaların ve ölümlerin çoğunun trafik kurallarına uymadıkları için olduğunu bi farkedebilseler ne kadar çok can kurtarılabilirdi değil mi?

KadıncaBlog

Aslı Cin dedi ki...

Bu kadar basit bir şeyi farkedemedikleri için Iq testi istiyorum ya :)

Handan dedi ki...

Ben daha o reklâma rastlamadım. Bak merak ettim şimdi.

Günaydın Aslı.

Aslı Cin dedi ki...

Handan günaydın, mutlaka görmelisin, nette ararsan çıkar karşına :)