Mayıs 22, 2021

Evet hala şaşırıyorum


Bazen şaşırıyor olduğuma şaşırıyorum.

Ben ki o kadar yer gezdim, onca insan gördüm, 22 yıl bifiil özel sektörde kah şahane kah korkunç karaktersiz insanlarla çalıştım, ne kompleksliler, ne egolular, ne sinsirellalar gördüm, hala halaaa şaşırabiliyoeum.

Halbuki hayat yediğin kazıkların toplamından aldığın derslerin kareköküdür derler. Tamam öyle bir şey demedi kimse ben uydurdum ama onun gibi bir şeyler duymuştum. Evet zamanla yaşadıklarımız bizim insanlara inancımızı sarsıyor, gardımızı aldırıyor olabilir, ama ben hala insanlara bazı şeyleri yakıştıramıyorum. Ya da belki ince küçük bir noktam var eğilip bükülemediğim.

Eskiden hayatta herkese tanışır tanışmaz 💯 puan verip hareketleri ve sözleri ile puanlarını düşürürken, kimi insanlar bende sıfırı tükettiği halde, her ne kadar artık herkesi 50 puanla hayatıma soksam da, hala insanlara inanmak istiyorum.

Çok zeki biri olmadığımı düşünmeme rağmen, duygusal zekamın çok yüksek olduğuna dair inancımı fena halde onaylayan şeylerle beklentilerimi düşürüyor olmam bile beni engellemiyor.

Hala şöyle aptalca bir beklentim var: İstiyorum ki herkes net olsun. Bir şey söylüyorsam bunu gerçekten içimden geldiği gibi söylediğimi bilsin. Çekmesin, eğmesin, bükmesin. İstiyorum ki herkesin bir duruşu olsun, dürüst davransın. Herkese gülümseyerek sinsi hareketlerle değil hakkıyla ilerlesin hayatta. Kimse kimsenin hakkını yemesin. Kayırmasın. Kimse birbirinin yüzüne gülüp arkasından konuşmasın. Saygısızlığa tahammülüm yok misal. Şımarıklığı çekemiyorum. İkiyüzlülüğe hala evet ısrarla hala şaşırabiliyorum.

Bu da benim lanetim...

Maalesef bu yaşa geldiğim halde bunlara alışamadım, alışamıyorum.

Halbuki artık dünya böyle. Hayat böyle gidiyor. İnsanlar işlerini böyle yürütüyor. İşyerinde, okulda, kursta, nereye gidersen git. Bu insanlar var. Bunu kabul et artık Aslı diyorum. Kimileri ilişkileri ile işini götürüyor, kimi bunlara sesimi çıkarmayayım da idare edeyim, aman işime çomak sokmayayım diyor. Birbirlerinin yüzüne gülüyorlar. Yuvarlanıp gidiyorlar.

Ben de öyle ağzım açık izliyorum.

Ve evet hala şaşırıyorum...

Hiç yorum yok: