Mayıs 18, 2007

Gazetelerin manşeti: Oyun facia getirdi !

Anadolu’nun bir şehri.

Kuzen ve / veya arkadaş olan yaşları henüz 10 a bile ulaşamamış 6 çocuk.

Aşevinin önündeki artık marullara koşuyorlar.

Sonra birdenbire geri dönüp caddeye fırlıyorlar. Belki bir şeyden korktukları için.

Arabanın biri çocuklara çarpıyor.

Çocukların bedenleri yola saçılıyor.

Çarpan kaçıyor.

Analar ağlıyor.

Babalar ağlıyor.

Ben ağlıyorum....

................................................................

Sadece çocuklara değil. Sadece o gördüğüm an kafamı çevirdiğim fotoğrafa değil. Sadece evlat acısı çekmenin nasıl bir şey olacağını düşündüğümde kalbimde oluşan sızıya, kafamda oluşan görüntüye, yada nefesimin kesildiği anda hissettiklerime değil.

Yalandan oluşmuş hayatımıza ağlıyorum.

Adaletsizliğimize.

Her şey güllük gülistanlıkmış gibi değişen vitrinimiz, seviyesiz magazinimiz, bomboş vaatlerimizle yıkanmış beyinlerimize.

Sürücü hızlı mı gidiyordu, dalgın mıydı, muhtemelen başına geleceklerden mi korkup kaçtı,

kimbilir?

Sadece o mu suçlu gerçekten de?

Marul artıklarına koşturan fakirlik mi?

O kadar çocuğu doğurup, o yaşta çocukları sokağa salan cehalet mi?

Bu olayı da birkaç güne kalmaz unutup gidecek olan vurdumduymaz zihniyet mi?

.....................................................................................................

Onlar oyun oynayacak yaştaydı.

Açlıktan marulların artıklarına koşmaya oyun diyorsanız,

Evet,

oyun facia getirdi…

23 yorum:

Sebnem'den dedi ki...

BEN DE BU HABERİ OKUDUĞUMDA İÇİMDE BİR ŞEYLER BURULDU.ÜZERİNE AKŞAM EVE DÖNERKEN ARABANIN ÖNÜNE 3 TANE YAŞLARI 5 BİLE OLMAYAN ÇOCUK ÇIKTI..GİYMİŞLER PİJAMALARINI,BİRİNİN AĞZINDA EMZİK,ANNELERİ DEMİR ÖRTÜLÜ PENCERENİN ARKASINDAN ÇOCUKLARINA BAKIYOR...ARABAYI GÖRÜP,KORKUP KAÇAN ÇOCUKLARINA ORADAN GÜLÜYOR.NE FAKİRLİK NE AÇLIK...SORUMSUZLUK.ALLAH VERDİ DİYE 9 TANE ARKA ARKAYA DOĞURURLAR,SONRADA ALLAH ALDI DERLER..SÜRÜCÜ SUÇLUMU EVET SUÇLU.O ÇOCUKLAR E5'DE YADA TEM'DE OYNAMIYORDU..EVLERİNİN ÖNÜNDE OYNUYORLARDI.MAHALLE İÇİNDE O HIZLA GİDİLMEZ.SONRADA ARKANA BAKMADAN KAÇILMAZ.BU ARADA GEÇEN GÜNDE TEM'DE GİDERKEN YOL KENARINDA KEÇİLERİNİ OTLATAN BİRİ VARDI YADA YOKTU,ÇOBAN OLARAK GÖRDÜĞÜM SADECE 5-6 YAŞLARINDA BİR ERKEK ÇOCUK YERDEDE EMEKLEYEN 1,5-2 YAŞINDA AĞZI EMZİKLİ BİR KIZ BEBEK..BEBEKÇİK YOL KENARINA ÇIKMAYA ÇALIŞIYOR,ABİSİDE KEÇİLERİ GÜDER GİBİ SOPASINLA ONUN POPSUNA VURUYOR??ARTIK BAŞKA NE DİYE BİLİRİM Kİ.?

BALDAN TATLI dedi ki...

Öldürdün beni. Mahvoldum. Ne diyeyim sorumsuzlar için mi, adalet siztemimiz için mi yoksa cezalarımız için mi. Denebilecek tek şey o minicik yavrular için Allah Rahmet eylesin mi? Ne demeli? İnan bilemiyorum!!

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

çocuklarla olan haberler insanı iyice darmanduman ediyor,önlerinde upuzun bir yaşam varken bizim ülkemiz gibi geri kalmış ülkelerde olabilen ölüm sebeplerinden melek olup uçuveriyorlar anneciklerinin babacıklarını avuçlarından....
çok ama çok büyük bir acı bu...
büyümez ölü çocuklar...

Adsız dedi ki...

Aslıcım,
maillerine cevap vermeyen Aylin ben miyim? Bensem bana senden mail gelmedi.
Yok ben değilsem,
BAŞKA Bİ AYLİN'LE Mİ GÖRÜŞÜYON NAPIYON?
AYYY BAYILCAM HASETİMDEN.

Aslı Cin dedi ki...

Şebnemciğim anlattıkların inanılacak gibi değil diyeceğim ama insan neler duyup görüyor. Tabii ki sürücünün suçsuz olduğunu söylemiyorum ama sadece o adamın yada kadının suçlanmasını da anlayamıyorum. Bir ilk yapılmalı ve sürücünün dışındakilere de işlem yapılmalı. Adaletsizliğe katlanamayanlar kendi adaletini sağlamaya çalıştıkça herkes kendi adaletini verme telaşına düştü, sürücü bundan dolayı korkup kaçmış da olabilir, artık neler okuyoruz gazetelerde.

Baldan tatlı, dediğin gibi söylenecek pek fazla bir şey yok aslında, bunu da unutacağız bir kaç gün sonra, biz neleri unutmadık ki?

Perili köşk, keşke bunun değerini zamanında bilebilse anne ve babalar. Baş edemeyecekleri kadar çocuk yapmasalar, onlara zaman ayırsalar ama gözlerinin önünden ayırmasalar...

Aylin'ciğim yok senden başka Aylin. Yorumları kapamışsın, yazıların altındaki zarflara tıklayıp yazıyorum bunca zamandır, ulaşamıyorum, bu da böyle biline. :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Bu ülke ne zaman düzelecek? İnsanlar bu cehaletten ne zaman kurtulacak? Bazen etrafımda öyle acayip şeyler görüp, duyuyorum ki şaşıp kalıyorum! Türkiye'nin en büyük sorunu eğitimsizlik!!!Birçok felaketin altında da bu yatıyor.

İyi çalışmalar herkese.

Adsız dedi ki...

bu kazanın sebebide akp dir değilmi her kötü şyde olduğu gibi.hem canım siz bunlara kafayı çok takmayın bunlar sizin bayrak açıp ülke bizimdir size yar etmeyiz dediğiniz ailelerin çocuklarıdır yani potansiyel tehlike.boş verin...

Annelog Atölye dedi ki...

...Ne diyebilirim. Belki tüm saydıkların, belki sadece biri. Farketmiyor tabii, sonuçta artık yoklar. Ama asıl asıl suçlu dediğin gibi cehalet. Ennn başından.

Aslı Cin dedi ki...

Sebla,haklısın, biz ise sadece "Eğitim şart" esrisine gülebiliyoruz, bu konuda seferberlik yapılmalı oysa. Hatırlar mısın bilmem, bir ara okuma yazma bilmeyen kadınlar için yapılmıştı.

Anonim, ??? Bu konuyu nasıl oraya bağladığını anlayamadım ama sen öyledir diyorsan öyledir herhalde.

Ann,işte bu sebeple şu kardeşini seç kampanyalarına bayılıyorum, unuttuğumuz en önemli şey olan iletişimle yeneceğiz bunları.

Asya, üzücü işte.

Sebnem'den dedi ki...

ASLI DARBE GELİYOR DARBE..HA HA HA...BAK BEN DE KONUYU BURAYA BAĞLADIM.

Adsız dedi ki...

Evet pek çok suçlu var. Dalgın şoför, onları bu hale sokaklarda yalnız bırakan aileleri, o çocuklara bağırıp korkutup kaçıran adam, onları bu hale getiren yaşam şartları.... ama yiten evlatlar var. Gözü yaşlı analar, bağrı yanık babalar... Allahım kimselere göstermesin evlat acısını.

zeyno dedi ki...

Aslıcım konu çocuk olunca yürekler kat be kat acıyor, ne diyeceğimi bilemiyorum, çok acı hem de hangi yönden düşünülürse düşünülsün. Ama şu var ki, anonim yorumcunun yazdığı hepsinden acı bence. Bu ne nefrettir , bu ne sevgisiz bir yürektir ki çocuk gibi melekler için bile bu şekilde yorum yapabilmiş. Bağlantı kurduğu konuya bakınca.....Aklı fikri bu konuda olsa gerek...

Sybella dedi ki...

Bunlar bizim gördüklerimiz,ya görmediklerimiz..

Verda dedi ki...

Sebnemcim
ben de senin gibi konuyu susuzluğa bağlayayım...

Kazaya gelince....Ateş düştüğü yeri yakar..Ben acı hissetmedim desem çok mu korkunç olurum? Daha çok öfke hissettim... Korkunç bir kaza, ama ne ilk ne de son...Bu kadar bilinçsiz anneler babalar 8sürücünün de ailesi dahil) varken bu toplumda, hep dinleyeceğiz bu kazaları... Bu kazayı dün okuduğumda uzun bir zaman önce "maganda" kurşunu ile ölen bir bebeği ve daha 2 ay önce kanalizasyon çukuruna düşüp hayatını kaybeden kız geldi aklıma...

Araba, tekne, motor kullanacağız ehliyet alıyoruz; işe girip çalışmamız lazım, eğitimini görüyoruz; yurdışına gideceğiz visa almamız lazım..Gel gör ki konu çocuk yapmak olsun, zırt - pırt - çocuk yapıyoruz... Bence çocuk yapmak isteyenlere de bir "ehliyet"imsi birşey lazım Türkiye'de...Tabii bu işin fantazisi...

Okuduğum bütün yorumlarlara (konuyu siyasete getirenler dışında) hak veriyorum, ekliyecek birşey yok, olaya en başından müdahele etmek lazım... eğitim eğitim eğitim... Ama okulda ama aile içinde ama toplumda...

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Anneliğin en zor tarafıda bu işte. Başka çocuklar için bile içimiz yanarken ,insan kendi evladına karşı nasıl duygular besliyor. İyimi yapıyorum kötümü bilmiyorum, sokakta üstelik işlek cadde arası sokakta bir çok çocuk sabahtan akşama kadar tek başlarına oynarken ben oğlanı sokağa indidiğimde sokağı bir köşesinden onu izliyorum. Çoğu kadın bırak alışsın desede içim elvermiyor,bırakamam.

Tanya's dedi ki...

Ben bilmem kaç yaşına geldim daha bir tane cocuk yapmadım..bakabilecek miyim kaygısından..bunu kafasının içinde fasulye olmayan her insan düşünebilir..ama nedir düşündürmeyen..nasıl bir vurdumduymazlık ve sonunda nasıl bir kıyım belli değil..içim açıyor.

SeMa dedi ki...

çok kötü birşey Allah kimseye böyle acılar yaşatmasın.

Aslı Cin dedi ki...

Şebnemciğim alemsin walla :)

Adacım, haberin detaylarını okudum da, tam trajedi. Şoförün ehliyeti yok, çocukların ailesi boş yıkık dökük eve sığınmış yiyecek yemeği olmayan insanlar, ve bir kayıpla daha 5 çocuğun gidişi.

Zeyno, bu nefret zaten bizleri bölüp, parçalayan, bu cehalete, vurdumduymazlığa, adaletsizliğe sesçıkaracağımıza birbirimize düşüren şey değil mi? Acı tabii, çok acı.

Sibelciğim, kimbilir neler var, duydukça dehşete düşüyor insan, yok artık diyoruz ama nafile.

Verda, o fantazi dediğin konuda sana tamamen katılıyorum, gerçekten de ana baba olmanın alınacak belli bir eğitimi olmalı. Ama ehliyetin bile çerez gibi verilmeye başlandığı ülkemde, fantaziden çok imkansız bir istek bu.

Böğürtlengözün annesi, ben de bunu anlayamıyorum ya. Ben ikinciye nasıl bir gelecek vereceğimden endişe edip kırk kere düşünüyorum da, nasıl bunca çocuğu yapıp, saldım çayıra mevlam kayıra büyütürler? Cehaleti de geçtim, acaba insanın üstüne her çocukla bir yük binmiyor mu? İçgüdüsel olarak sokaklarda o çocukların zarar görebileceğini düşünemiyor mu anneler? Soruyorum, soruyorum, bulamıyorum ???

Tanya,Ben de ona şaşırıyorum ya, bunun siyasi fikirlerimizle değil, eğitimmizle ilgisi olsa da, tama olarak onunla da değil, inan olmakla ilgisi var. Bizi hayvanlardan ayıran tek şey, bizim düşünceli oluşumuz.- du !

Sema, amin diyoruz ama kimse sorumluluklarıyla yaşamayı öğrenmezse, yani Allahın verdiği kafayı kullanmazsa, herşeyi ona havale edip ne yazık ki daha çoook okuruz bu haberleri.:(

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Bende sabah haberlerinde duydum içim acıdı.Allah kimseye yaşatmasın diyorum.Ailelerinede sabır dilemekten başka bişey gelmiyor elden ne yazıkki.Keşke böyle olmasaydı....

Aslı Cin dedi ki...

Zilsizzarife, dediğin gibi keşke...

Adsız dedi ki...

HEMİZİN ZAMANI GERİ GETİRMEYİ İSTERİZ AMA BÖYLE BİR ŞANSIMIZ YOK. KEŞKE TANRI BİZE BU GÜCÜ SADECE BU ANLARDA VERSE.. İNSANIN İÇİ YANIYOR.MELEKLER YANLARINDA OLSUN ASLICIM.

Eda Suner
www.edasuner.com

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Annesinin elinden ölüme kayıp giden kız çocuğunun kefaretinin bir tomar kirli para olmasının, daha yaşamadan yaşamını kaybeden o minicik yavruları, çürük marula muhtaç bırakmanın utancıyla nasıl yaşanır bu memlekette....

Aslı Cin dedi ki...

Eda, gerçekten de öyle bir şansımız olsaydı ne iyi olurdu, daha az acı çekerdi herkes.

Fikriminincegülü, ben o konuyu anlayamadım bir türlü, manevi tazminat aldık da ne demek? Bunun sonucunda ne verilecek? Bedeli olmayan bir şey yok mu şu hayatta?