Mayıs 19, 2007

Kıs ka nan laaar çat la sın, kıskananlar çatlasın !

İzmir mitinginden anlamlı bir foto ile anmalı bu günü.

Yer: Showroom

Vakit: İnsanın aklının gayet başında olabileceği günün ortası

Başroldekiler: Patron, dizaynır, vb vb vb.

Karakterler: Patron Anadolu’nun bir şehrinden, ama acaip sosyetik, dediğim dedik. Dizaynır bir partide aktif görev alan eşinin adını ağzından düşürmeyen, lafını iyi pazarlayan, şen şakrak. Vb lardan biri patronun her söylediğine kafasını sallayan, pek de tekin olmayan, ve muhtemelen muhabbet boyunca içinden kıs kıs gülen biri.

Sahne açılır:

D: Ay, İzmir’i gördüm de o mitingte, gözlerim yaşardıııı!

P: İyi iyiydi tabii.

D: Yok ama yaşardı yaniii.

P: İzmir iyidir iyidir de, tembellerdir.

D: A tabi tabii.

P: Çok tembellerdir çoook. Bak büyük şehirlere, her yerde sanayi var orada yok.

D: E tabi öyle yani.

P: Başka bir yerde göremezsin bak onu.

D: Bir zeytini, üzümü, şarabı var işte...

Aradan zaman geçer. son sahne:

D: Ayyy ay ay, ben bişi kırdııım. Ay Aslııı !

A: Efendim?

D: Gel bak geeel.Sen İzmirliydin di miii?

A: Yok kalkmıyayım şimdi yerimden ben, zira biz İzmirliler çok tembelizdir.

D: Ay yok yaniii...

Velhasıl gün bu muhabbeti Şebnemciğimle geyiğe çevirerek geçti. "Şimdi uzanamam kağıtlara, al bir zahmet, ne de olsa İzmirliyim" yada "Hay Allah kız İzmirli de değil, nie ki bu tembelliği?" diye. O da yok diyor ben de İstanbul'lu değilim ki Bursa'lıyım, bizim için de yanar döner derler şimdi. Pfffhhhahahaha ! Gülüyoruz halimize.

Benim gibi 24 saat full yaşayan biri nasıl tembel oluyor onu sorgulamadım, zira tam bir İzmirli değilim ama keşke olabilseydim.

Çünkü İzmirliler işte bu muhabbetteki gibi hep kıskanılır.

Çünkü, yaşamayı bilirler, sıcakkanlılardır, farklılardır.

Çünkü, körfezi, körfeze karşı birası, cıvıl cıvıl sokakları, yemyeşil parkları, vapurları, meltemi, kumrusu, topçusu, balığı, taş evleri, asansörü, teleferiği, denizi, kumu, güneşi ve daha aklıma gelmeyen bir çok şeyi ile insana yaşadığını hissettiren, herkesin yaşlılığında yaşamayı hayal ettiği, cuma akşamından sayfiyelerine kaçılıp pazartesi sabahları dönüldüğü için herkeslerce imrenilerek bakılan şehirdir.

Çünkü tarihine altın harflerle adını yazdırmış, aydın insanları ile anılan, kahraman efelerin diyarından, ne üzücüdür ki, laik ve insanca yaşamak isteyenleri "onlar" diyerek kendilerinden ayıran, tarihlerine bile saygıları olmayan zihniyetlerin gavur bulduğu insanlardır, keşke bizim kadar gavur olsanız diye pankart taşıyanlardır, aydınlığa nasıl çıkılacağını bilebilen insanlardır.

İnsanları yaşadıkları yerlerle genelleyecek kadar kıt fikirli olsaydım, tabii ki o zaman bu Anadolu şehrinin insanlarını pek de çalışkan bulurdum.Bu kadar fütursuzca çok çocuk yapabildiklerine göre....

Not: Gerçi İzmirli eşime şöyle bir bakınca, haklılar mı acaba diyorum ya...A vallahi şaka :P

Dip not: Beni seven, kendini sevdiren, fikirlerimi beğenen, beğenmeyen ama yazdıklarımı merak eden, beni kızdıran, üzen, küstüren, rastgele sayfama gelen, takdir eden, etmeyen, bana gıcık olan, başının tacı yapan, kıskanan, hoşlanmayan ama ille de okuyan, yorum yazan, yazmadan mutlaka uğrayan, okuduğum, okumadığım herkesin buraya gelip yazdıklarımı okumasını anlayabiliyorum da, okuduğunu anlayamayanların kendini yormasına akıl sır erdiremiyorum.

Zorlamayın bence, böyle iyi...

Dip sos: Çok fazla İzmir'in adını zikretmek iştahımı açıyor, gidilecekler listesine bir gece Deniz restoran, bir gece Topçu, bir gece de Çeşme'de Hüseyin'in kumrularını ekliyorum. Midye dolma Ksk önü öğleden sonra saat 3 de. Kahvaltıda gevrek, bergama tulumu, Edremit zeytini, zeytinyağına bandırmak suretiyle. Bir de çökelek olsun, taze domateslerle. :)

Anlatması bile insanı mutlu ediyor, Yarabbi şükür.

Allah olmayanlara da versin, diyeyim.

Amin...

İyi saatte olsunlar notu: Yazımın yorumları kapatılmış, nasıl olmuş anlayamadım, yanlışlıkla tıklamışım desem, o da olamaz, bütün izin verilmez diyen seöçeneklere de yanlışlıkla tıklamış olamam değil mi? I ıh olamaz. Eee?

- Patronun dedikodusunu yaparsan, aha da böööle çarpılırsın Aslı !

17 yorum:

Toplu İğne dedi ki...

ıııh ııııhh, sana yorum yazacam aman ne zor geliyor şimdi parmaklarımı klavyede şakur şukur oynatmak. ayy okumaktan da yoruldum, yazarken de.. bu izmirliler böyle tembel oluyo işte kardiş!!!! bak üşendim bile yazmaya...ıııh ıııh ah çok yoruldu parmacıklarım

loungetime dedi ki...

Bende aslen izmirli değilim ama evlenene kadar yaşadığım yer izmir. Kokusu bile başka geliyor bana. Televizyonda ege tarafından bir köy bile görsem bir tuhaf oluyorum var mı izmirim gibisi?
Erkekleri biraz tembel bu doğru bence yada kadınları çalışkan mı desem acaba. Benim büyüdüğüm kasabada erkekler bütün gün kahvede otururlardı kadınlar tarlada çalışırdı.
Gerçi bu Türkiyenin her yerinde aynı galiba. İyi haftalar.

Aslı Cin dedi ki...

Ha ha haaaa. İineciğim alemsin :)

Loungetime, sanırım bu Türkiye'nin hemen her yerinde öyle :) Ama dediğin gibi kokusu bile başka , ah aaah!

Adsız dedi ki...

İzmirlileri çok severim İzmir'den ötürü;)

Yazan:Seni seven,fikirlerini beğenen,yazdıklarını merak eden,devamlı bile isteye sayfana gelen,hoşlandığı için mutlaka uğrayan,illede okuyan,hâla başının tacı yapan,okuduğunu anlayan ama seni kızdıran,küstüren,üzen yorum yazmaya yüzü olmayan ben.

nymphea dedi ki...

Valla Izmirliler ne kadar tembeldir bilemem ama guzel yazi yaziyorlar:) Her zaman yeni bir postun var mi diye merakla bakiyorum sayfana..

mom dedi ki...

Ah İzmir dogru duzgun bilip tanimadigim ama yine de gidip orada yasamak istedigim sehir :-)
Izmirlilerin tembel oldugu varsayimini da ilk defa duydum yurdum inani yemeyip icmeyip istatistik yapiyo demekki...
sayin setirciler bos atip belki dolu tutariz ajansinin verdigi istatistiki bilgilere gore Izmirliler kulliyen tembelmis duyduk duymadik demeyin :-P

Aslı Cin dedi ki...

Anonim, teşekkür ederim.

Nym, çok teşekkürler, şımarırım ben şimdi :P

Mom, hahaha. Okuyunca öyle güldüm ki, neye gülüyor bu diye bana baktılar ofiste. Çok eğlenceli yorumlar geliyor bu yazıya, bir de yorumları bir kaç saat önce açmasaymışım, bayağı gülecektik belki de :)

Sebnem'den dedi ki...

BİR YORUM YAZIYORUM,BİR SİLİYORUM...NE DE OLSA BURSA'LIYIM..HA HA HA...AYRICA SANA BU LAFI SÖYLEYEN HANIM,BİR TRABZONLU,BİR ÇERKEZ KIZI...YERİ GELİNCEDE BİR SOSYETİK KADIN OLUYOR..BAZEN UCUZ GÖRÜNÜMLÜ..BENDEN DAHA YANARLI DÖNERLİ ASLINDA....BURNING-TURNING..:))

ibeking dedi ki...

aslı senin bu iş yerindeki tipler pek bir müstesna :) senin blogunu keşfetme şansları yok di mi?

Aslı Cin dedi ki...

Şebnemciğim, haydi ben bulunursam diye korkum yok da, seni de yakacağım ya ben de ona yanarım. Ha ha haaa!

İbekciğim, evet herkes şahsına münhasır. O şansları olmaz mı? Herkesin blogumdan haberi var onlar dışında, öğrenirlerse de korkum yok, olmayan bir şeyi anlatmıyorum ya ;) Yalan mı?

Verda dedi ki...

İzmir'i çok iyi bilmem - ok hiç bilmem, bir iki kere 'uğramışımdır' ama garip bir şeklide acaip çok seviyorum orayı, çok farklı bir duygu uyandırıyor içimde...İnsanları, mutfağı (acıktım şimdi), havası bambaşka bir yer...Bunu kısa ziyaretlerimle bile anlayabildim...Yolları bile farklı gelmişti...Bakışlar farklı orada... Her anlamda...Kısaca seviyorum İzmir'i - henüz tanımazken bile...

zeyno dedi ki...

Kesinlikle kıs ka nan laar çatlasınnnnnn...
Bu arada, "Ben de varım"...Sayende ben de görüp koydum bloguma

Adsız dedi ki...

Ahhh siz İzmirliler yok mu hem tembel hemde gavursunuz zaten :)))
İlk defada duydum bu tembelliğinizi.Başbakanımız o yüzden dedi herhalde gavur diye,çünkü ben hiçbir kötülüğünü görmedim İzmirin.

Didem

Annelog Atölye dedi ki...

Ama kahvaltı da bu kadar güzel anlatılmaz ki. İzmir'e selam olsun, kalbim Ege'de kaldı:)

Aslı Cin dedi ki...

Verda, İzmir'de yaşamadan nasıl bu kadar iyi gözlemleyebildin? Çok şeker yazmışsın, yalnız yazın sıcağında nevrimiz döner biraz ama olsun ;)

Zeyno, evet çatlasınlar , haha ! Çoğalıyoruz !

Didem teşekkürler. Tabii ki her memleketin insanının iyii kötüsü olur ama zaten lafımız genelleyenlere değil mi?

Ann, ah ah sorma, kahvaltıları pek lezzetlidir, eee ne yapıyoruz o zaman ? İstikamet Egeee !!!

Adsız dedi ki...

çook güldüm yaa.. dün geceki kordonda bira üstü söğüş ziyafeti gece 3 te bitince sabah pardon öğlen 1 de zeytinyağlı, peynirli mis domatesli kahvaltıyı yapmışım sevgili blog arkadaşlarımı ziyaret edeyim dedim, aha da izmir yazısı, aman pek sevindim. saat 3 oldu, henüz kahvaltı masasını toplamadım, izmir tembelliği dedikleri böyle bişey olsa gerek...

Aslı Cin dedi ki...

Yeliz, bu kadar da ballandırarak anlatılmaz ki canım ! :) Kıskanmakta haklılar tabii...