Mayıs 04, 2007

Uykuuu, biraz uykuuu, bütün isteğim buyduuu !!!


Müjdemi isterim efenim, iğrenç ama bir o kadar şirin canavarımızın 3. filmi de pek yakında vizyona girecekmiş. Onlarda çoluğa çocuğa karışıyorlar ama bunlar üçüz mü ne? Oğluşu bahane ederek bolca izlediğim bu yeşil devi şimdilerde sabırsızlıkla bekliyorum.
.
Ailece soğuk algınlığına bağlı bir grip salgınına yakalandık. Köşedeki eczacıda bile bulamayacağınız ilaçların mutfağımızda başköşede, o köşede, bu köşede, o da yetmezse yatak odası, salondaki büfe, ve banyo dolabında yer aldığına eminim. Eşimin paranoyaları sonucu oğluşu götürdüğümüz kulak burun boğaz uzmanının da bizde bulunmayan son ilaçları da yazıp Augmentin’i de, vermesi ile evimize huzur geldi.
.
Yok çocuğun öksürüğü kesildi diye değil, eşimin başka doktorlara gidelim diyen sesi kesildiği için.
.
Sadece bir grip için gittiğimiz her doktorun bize kreşe başladığımıza göre, bu birkaç ay oğlumuzun hasta dolaşacağına alışmamız gerektiği yönündeki uyarılarını ben boynumu bükerek adeta bir küçük ceylan bakışı ile sineye çekerek karşılasam da, eşimin bir kulağından girip diğerinden çıkıyor.
.
Anlayacağınız beni zor günler bekliyor.
.
Bir tek o mu? Bugüne kadar pek şanslı olduğunu düşünen benim için, anlayan biri varsa çok rica ederim astrolojik gidişatıma bakıp bir harita falan çıkarsın, çünkü kendimi hiç olmadığım kadar şanssız hissettiğim bir dönemdeyim. Belki de bahar çarpıyor iki tokat suratıma, bilmiyorum ama iyi değilim şu günlerde. Pasiflora elimde dolaşıyorum, acil tatile ihtiyacım var, ama o tatilin en aciline bile bir buçuk ay var.
.
Evet, nihayetinde yıllık iznimi aldım, aldığım gün de pek süper bir arkadaş olan İine hanımcığımın yoktan var etmesi ile vip müşteri olarak güzide tatil köylerinden birine kaydımızı yaptırdım.
.
Ama tatile kadar problemli bir evin satışını halletmek, annemin bizden uzaklaşarak tutacağı evi bulmak ve taşınmasına yardım etmek zorundayım. Tabii bu zamana kadar oğluş kreşe alışmalı, ben de bir an önce pratik yemekler yapmaya alışmalıyım. Birkaç yıldır annem sağolsun mutfağa girmeme gerek kalmadığı için, çok utanıyorum ama itiraf etmeliyim, şöyle iyi bir makarna yapmayı bile unutmuşum.
.
Zaten hemen her işi üstlenmiş bir kişilik olarak hiçbir şeye yetişememe telaşındayken ben, bir de yeme içme, oğluşun 3 yaşa ilerleyen inat devresi ( * ), ve hazırlanacak olan yeni koleksiyon dönemi çıktı.
.
Kafamı dağıtmak istediğimde işlere biraz ara veriyor, orta şekerli bir Türk kahvesi yapıp, bloglara göz atıyorum ama şansızlık ya, bilgisayarıma da bir şeyler oldu, yorumlara tıklayınca hata veriyor, nadiren birkaç taneyi açabiliyorum. Burcu makaron yapmış mesela, Ayşe fotoğraf makinesi almış, Yasemin’in oğlu ile birlikte son fotoğrafına bayıldım, Aslı'nın son diyaloğuna da öyle, Handan'cığım rejimdeymiş, Gayriye yine kırmış geçirmiş, daha bir sürü değişiklik var sevdiğim insanların hayatlarında.Kimilerinin ( kim olablir ki?) doğacak bebişi için bir şeyler aldım, onları sormalıyım, nasıl göndereceğim diye, kimilerine geçmiş olsun demeliyim, kimilerine gözün aydın. Her neyse buradan iletmiş oluyorum okurlarsa eğer, oğluşum müsaade ederse yarın evden girebilirim belki de. Hey Allahım, ne kadar da küçülüyor dünya burada, onlar için sevindiğin, endişelendiğin, ekranın karşısına kendini zor attığın insanlar oluyor hayatında.
.
Bu arada mail adresimi sayfaya koymakla hata mı ettim bilmiyorum ama çok ilginç mailler geliyor, kimilerine gülüp geçiyorum, kimilerine şaşırıyorum, hani toplasam bir yerde, nasıl derler, kitap olur. Üzgünüm bir çoğuna cevap veremiyorum, ama adeta bir “Superman” gibi yaşadığım için mazur görülebilirim sanırım.
.
Maillerin çoğu da, güncel olaylarla alakalı. Kimi komplo teorileri, yok artık dedirtecek cinsten ama insan biraz okuyunca “Acaba?” diye sormaktan da geri kalmıyor.
.
Oysa benim kafam artık bir şey kaldıracak gibi değil, birkaç gün hayatın “Pause” düğmesine basıp, her şeyi dertsiz tasasız akışına bırakmak istiyorum, pazardan aldığım taze çilekleri yıkayıp, koca bir tabakla kucağıma alayım, ayaklarımı uzatayım , “Hatırla sevgili” seyredeyim, Pazar günü tahminlerdeki gibi bir hava çıkarsa, çıkalım balık yemeye gidelim, o zamana kadar evden hiç çıkmayayım, uyuyayım, uyuyayım, uyuyayım…
.
( * ) Her şeyi O yapacak, her şey Onun istediği gibi olacak, hatta O ne derse o olacak. O ona doyacaksa, bunu isteyecek, bu evde olmayacak bir şeyse, bulunacak, yapılacak, yenecek, yoktan anlamayacak, O istediği zaman soyunacak, O istediği zaman giyinecek, sadece onun istediği kanal izlenecek, onunla ilgilenilecek, onun istekleri yerine getirilecek, Ona tatlı dil, rüşvet, tehdit, azar, ödül, sökmeyecek.
.
O bir şımarık değil, sadece 3 yaş inat dönemine şimdiden girmiş olan, hastalandığı için ve kreşe gidip düzeni bozulduğu için ne yapacağını şaşıran, canım oğlum. İşte şurada da yazıyor.
.
Bu büyüdüğünün bir işaretiymiş, başlı başına bambaşka bir birey olduğunun belirtileri. Bana biberonum yok diye üzülüp, büyüdüğünde biberon almaya söz vermesi, merdivenlerden neredeyse koşarak inmeye çalışması, yiyeceğini giyeceğini kendi seçip almaya kalkışması, kendine ait defterlerinin olması, kendi başına yemek yiyip, giyinip soyunmaya çalışması gibi.
Bir değişikliği daha kaldıramayabilir diyerek, tuvalet eğitimi yine rafa kalktı tabii, ama hiç olmazsa artık sabahları tuvalete gidiyoruz düzenli.
.
O da bir şeydir diyorum, ha gayret diyorum, ya sabır diyorum.
.
Daha ne diyeyim, çocuk yetiştirmek çok zor bir zanaat…
.

20 yorum:

gazel vakti dedi ki...

Aslıcım senin astrolojil haritanı çıkarıcak biri bulursan benimde senin şanssızlığın kadar dengesiz tavırlarım var sevabına benide aradan çıkarsın. Ben niye böle yanardönerliyim. Allah'tan kendi kendimi eleştirebiliyorum.

Shrek'e bende çok sevidim üçüzleri olmuş ona daha çok sevidim.Çocuklarla seyredicem mutlaka baş köşede vdc olacaktır mutlaka.

Benim eşek kadar olan oğlumda çeşitli ilaçlara vede hatta doğal yöntemlere rağmen öksürmeyi 15 günde sonlandırdı. Bi gün ciğerini öksürcek eline sandım geçti ama.

daphnevega dedi ki...

Aslıcım, süper anne, süper işkadını, kolay gelsin :) Vakti geldiğinde ben sizin arşivlerinizi okuyup okuyup neler neler öğreneceğim diye düşündüm şimdi :)Şimdilik sadece fotoğraf makinesi kurcalamak gibi fani işlerle uğraşıyorum:))

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

merhaba,shrekin yeni film haberi ailecek bizi mutlu etti,kızlarımın yüzünde güller açtı....
kreş ve hastalık olayları ne yazık ki öööle...ilk bir ve birazda ikinci yıl hastalıklar hiç bitmek bilmiyo çünkü senin çocuğun iyiyse bile dibindeki arkadaşı konuşurlarken resmen ağzının içine öksürüyor(ben bizzat görmüştüm..)ve iyi olmasının mümkün olmadığına o zaman karar vermiştim.Ancak ilk yıl ateş hiç bitmezken yatarak tedavi sonra ki yıl ayakta geçirilecek kadar hasta olmalar ,bu yıl devam etmediği gün sayısı çok az çünkü 3,5 .yılımız...
kolay gelsin...

BALDAN TATLI dedi ki...

Bir an evvel Secret DVD seyret bence gerçekten passifloradan iyi geliyor. Sevgiler..

Nihan dedi ki...

Sana kolay gelsin Asli, iyi ki hatirlattin ben de Pasiflorami bulayim ve ona siginayim zira benim de halim nice son gunlerde. Ve ne olur bana yeni bir donem deme. Ben bu donemleri kaldiramiyorum artik.

Handan dedi ki...

Günaydın Aslı, güzel bir haftaya açılsın sabahın :)

Aslı Cin dedi ki...

Gazelciğim, sen de benim gibi bir Shrekseversin desene :)

Bizim oğluşun öksürüğü hala tam anlamıyla kesilmedi, benimki bile 3. haftaya girdi.Astrolojik haritaya gelince, neden olmasın??? :)

Ayşe, sen boşver insanları, hiç de fani işlerle uğraşmadığını sen de biliyorsun, ama dediğin gibi açıp okunacak bir kaynak olabileceksek ne mutlu bize.

Perili köşk,siz atlatmışsınız, biz ise daha yolun çok başındayız. Ama şunu bilir şunu söylerim, bir çocuğu layığıyla büyütmek çok zor bir iş, kızlarım dediğine göre sende de iki tane var, sana da kolay gelsin :)

Baldan tatlı, haftasonu kendimi dizilere filmlere adadım, gerçekten de iyi geldi, teşekkürler. Secret mı? Bir bakayım şimdi...

Nihan, dönemleri bitmiyor ki hiç. Gittikçe daha zorlaşıyor herşey. Bebekken derlerdi de güler geçerdim, büyüdüğünde herşeyin kolaylaşacağını düşünürdüm, tamam kolaylaşan şeyler var ama her gün de yeni bir şey çıkmaz ki! :)))

Handancığım, sana da günaydın, kolay gelsin bir de. :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Günaydın Aslı,

Çok geçmiş olsun. Umarım daha iyisinizdir. Alışına kadar böyle hastalıklar olacak galiba. Bu güzel hava size iyi gelir sanırım. Oğluşu güneşe çıkar bol bol:)

İyi haftalar.

Sebnem'den dedi ki...

BENİMLE NE ZAMAN İLGİLENMEYİ DÜŞÜNÜYORSUN ŞEKERİM?

ece arar dedi ki...

aslı, elvin de geçen ağustos başladı okula... moralin bozulmasın, ilk üç-dört ayın yarısını hasta geçirdi. delirdim resmen. ama şansızım desen de şanslısın, yaz geliyor, yazın da hastalıklar cidden azalıyor. rahat atlatırsınız bundan sonrasını.

loungetime dedi ki...

Merhaba Aslı, o 3 yaş sendromunu birde bana sormalı neler çektiğim gözümün önüne geliyor. Geçer diyeceğim ama geçene kadar neler yaşatacak bilinmez. Benim ki 4,5 yaşında ve hala da izleri devam ediyor.
Yemek olayı için kolay gelsin diyorum çünkü ihtiyacın olacak. Çok zor bizzat yaşıyorum. Anne gibisi yok. Bence fazla uzağa yollama. Sevgiler

Aslı Cin dedi ki...

Sebla, öyle yapıyorum ben de, güneşi bulduk ya pazar günü, kendimizi dışarı attık, daha iyi olacağız inşallah, teşekkürler.

Sebnem, hah, ben ne diyorum sen ne diyorsun. İlgileneyim canım, geliyorum.

Ece, inşallah dediğin gibi olur, senin gibi bu konuda deneyimli anneler anlattıkça kendimi hazırlıyorum bunlara :)

Loungetime, desene daha önümde en azından 2 sene var. Ya sonrası??? Annemin benimle anlaşması bitti, kreş yaşına kadar bakarım demişti, şimdi eski muhitine arkadaşlarının ve teyzelerimin yanına dönmek istiyor, üzgünüm ama ne diyebilirim ki? :(

Annelog Atölye dedi ki...

Kolaylıklar diliyorum, yapacak ne çok şey var değil mi?
Bir buçuk ay var ve bir sürü iş, çabucak geçer işe dalınca:)
Oğluşu da öp benim için, büyüyüp biberon alma planları yapıyor ha?:))

Sybella dedi ki...

Aslıcığım,Hepsi koşarak geçecek...Hastalıklar,sıkıntılar,sevinçler..Sen tadını çıkar:)

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Merhaba Aslı,
öncelikle hepinize geçmiş olsun, aynı durumdayız bizde,oğlan geçirdiği boğaz enfeksiyonu sonucu içip bitirdiği 1.5 şişe antibiyotikten sonra,ohh geçirdik bunuda dedimsede dün gece yükselen öksürük sesleriyle tüylerim diken diken oldu yine.
Valla bu veletlerin yaş sendromları bitmiycek heralde. Tam ohh be atlattık derken başka huyları çıkıyor. Bizimki küçükken hevesli olduğu, ben yiycem yemeğimi,ben giycem kıyafetimi,v.s. derken şimdi tam tersi oldu. Kıçını kaldırmaya üşeniyor.Sofraya oturunca birden uyku basmaları,hadi pijamanı giy,dişini fırçala yat dediğimizde , offf gözlerim kapanıyor demeler falan filan.
yani kısacası bu yavruların her yaşının ayrı bir güzelliğ ! var...

Aslı Cin dedi ki...

Ann, evet ya, sağol, büyüyorlar işte öyle böyle. Biraz canıma okuyacaklar bu arada ama halledeceğiz inşallah şu işleri de.

Sibelciğim, şimdi Şebnem'le konuştuk da, senin artık bunları aştığına karar verdik, o sebeple her şeyin geçeceğini rahatlıkla söyleyebiliyorsun. Darısı benim başıma :)

Böğürtlen gözün annesi, size de geçmiş olsun, okudum, ateş çok zor, biz de bu sefer hastalığın seyrinden emin bir dr tarafından ateşlenmeden başladık ilaca. Dediğin gibi bambaşka dönemlerden geçecekler, bize bol sabır diliyorum :)

Mademoiselle dedi ki...

Umarim yeni duzeninize bir an once alisirsiniz. 3 yas ile ilgili bildigim tek sey beyin cok hizli gelisiyor ama ayni hizda konusamayan bebecikler, kendilerini anlatamadiklari icin gergin oluyorlar.Simdiden kolay gelsin diyorum. Bence bir kac is ust uste yigilinca gozunuzde buyumus. Umarim hepsi kolay bir sekilde cozumlenir.

Aslı Cin dedi ki...

Madam, ben de duymuştum bunu, zaten nevrim döndüğünde bunu düşünüp sakinleşiyorum :)

Taylan Sezginer dedi ki...

Aslı,
Sanırım sosyolojik olarak son evredeyiz: Çocukerkil aile düzeni...
Shrek 3'ü ise sabırsızlıkla bekliyorum...

Aslı Cin dedi ki...

Bartonfink, gerçekten bu kadar iyi başka bir tanım olamazdı. Tam da dediğin gibi. :)