Ağustos 03, 2007

Cow Parade başladı.

Eksik kalır mıyım?
Kalmam...
Henüz gidip görmedim inecikleri ama basından bir çoğunu görebilme şansım oldu, daha vaktimiz var, gidip görmek, sevmek, fotoğraflamak lazım.
Herkes Uyuzbey gibi hazıra konup sanatçı olacak değil ya.
Katılamasak da el emeğim göz nurum ineklerim var benim de.
Tatatataaam !!!
Adı: Yaşanabilir bir İstanbul hayali kuran Polyanna İnek
Bu inek eski İstanbul'lu ineklerin yeni jenerasyon iyimser çocuğudur. İki yakayı yemyeşil, gökyüzünü masmavi, boğazı pırıl pırıl hayal eder. Oysa Greenpeace boşuna eylem yapmamaktadır. Anneannesinin anlattığı İstanbul çoook gerilerde kalmıştır. Boğazın suları çoktaaan kirlenmiş, havası bir garip olmuş, her iki yaka milyon dolarlık beton yığınlarından geçit vermez olmuştur.
O yine de İstanbul'u çok seviyordur. İki kıtayı, birbirinden farklı insanları, bu kalabalık dünyayı birbirine bağlayan, karıştıran, birleştiren bir gök kuşağıdır İstanbul onun için.

Adı: Eski İstanbul'u özleyip nerede o günler diyen Kabadayı İnek
O da eski İstanbul'ludur. Şimdiki İstanbul'u beğenmez. Beyoğlu'nun fötr şapkalı çıkılmadığı, Mısır çarşısının olmazsa olmaz olduğu, Pierre Loti'nin en havalı soluklanma yeri olarak anıldığı günleri anar her iki kelamda bir. Mamaif şimdilerde her gün yeni bir yer açılır, bu sene oraya giderse insanlar bir dahaki sene bambaşka mekanlara giderler, mekanların yaşanmışlığını umursamazlar. Kıyafetler ucuzlamıştır. Meşhur Terzi Muammer beyin dikişi gibi dikiş kalmadıktan sonra ne giyilebilir? Onun zamanında bir narası ile inleyen sokaklarda şimdilerde eline kurusıkı almış veletler cirit atmaktadır. Kabadayılık ağıza düşmüş, kara parası olana mal olmuş, bir de pis işlerin adıyla anılır olmuştur.
O yine de İstanbul'u çok seviyordur. Eski günlerini yad ederek de olsa. Yatar kalkar eski fotoğraflara bakar o da, çaresiz...

16 yorum:

Nihan dedi ki...

Asli umarim oglus tamami ile iyilesmistir, inan cok uzuldum ben de, ancak mesaj yazabildim dune teslim etmem gereken bir yazi vardi. Bir daha hastalanmaz insallah.
Bu arada kendimi sansli goruyorum zira ineklerin hatiri sayilir bir kismi benim gun icinde o ya da bu sekilde gittigim yerlerde bulunuyorlar. Su ana kadar favorilerim Metrocity'deki koprulu (ki Saatchi ve Saatchi tasarimi galiba) ve de yine Metrocity'deki kir inegi (kimdi tasarimci unuttum, Leo Burnett miydi yoksa), bir de Bebek parkindaki tahtravallili inek ki bunu Nazlisi da gostermek icin sabirsizlaniyorum. Senin inekler de cok seker, keske benim de boyle yeteneklerim olsa diyor, yorumuma burada son veriyorum.

Aslı Cin dedi ki...

Nihan, harika tasarımlar var bizde de, gururlandım doğrusu. Benimkiler birazcık tembel işi oldular, bunlara bir akç saat harcayabildim çünkü. Ama çok zevkliydi onlara hikayeler yazmak.

Oğluş bugün çok daha iyi, benim de haliyle yüzümde güller açıyor, teşekkür ederim :)))

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Polyanna ineğe bayıldım. Kendimi özdeşleştirdim biraz. Ben de bazen kendimi olmayacak hayaller kuran, mutlu bir dünya düşleyen inecik olarak görüyorum.:)))

Oğluşunun iyi olmasına çok sevindim canım. Onlar iyi, biz de iyi.:))

New York Muhtari dedi ki...

asliiiii ya harikasin , bak NY sokaklarinda gordugum cilgin inekleri bir yana birak, seninkilere bayildim.. cok samimi soyluyorum, harikasin...

bunlari bir yerlere gonderiyormusun???

oglusun iyi olmasina sevindim, senin yorumlarini okumadan, satir aralarindan bile anlasiliyor... cok gecmis olsun.. :-))

Aslı Cin dedi ki...

Fikriminincegülü, hiç sorma. Zaten ben de her iki inek gibi hissettiğim için bunları hazırladım. İstanbul'un çok eski zamanlarını bilmesem de kitaplardan o zamanlarda yaşamış gibiyim. Çok değil, çocukluğumun İstanbul'u bile çok gerilerde. Bazen bencillik edip tüm İstanbul'un yeşille maviyle bakir benim ve sevdiklerimin olmasını hayal ederim ben de.Oğluşa iyi dileklerin için teşekkürler.

Nym,teşekkür ederim, reele geçseydi belki biraz daha geliştirip ,3 boyutlu hale getirir ve övgülerine layık olabilirdim ama bunları son anda sadece şirketin elemelerine gönderebildim. Ama ne yazık ki emeğimizin pek değerinin bilinmediği bir yerde çalışıyormuşum. :( Aman boşver, siz arkadaşlarım beğendiniz ya ! ;) Oğluş için teşekkürler, sanırım bana da bulaştırdı bugün de ben başladım antibiyotiğe :(

Cocukla Cocuk dedi ki...

ineklerde hikayelerde çok guzel. ben değilim ama rahmetli babaannem eski istanbullulardandı, ve anlata anlata bitiremezdi.

denizanasi dedi ki...

ben ancak haberlerde gördüm bu ünlü inekleri:) ama bence seninkiler de gayet iyi olmuş.

Adsız dedi ki...

BANGKOK'DA COW PARADE VE BEN

Aslıcım Bangkok’daki alışveriş merkezi olan Siam Paragon‘da gezerken gördüğüm benim gibi kokoş bu Cow Parade ile bir resmim olsun dedim.

Bak :)

http://www.edasuner.com/cow-parade-ve-ben/

Aslı Cin dedi ki...

Çocuklaçocuk, çok değil 50 li yıllarda bile yaşasam olurdu, çok isterdim Eski İstanbul'u görebilmeyi.

Denizanası, teşekkürler, bazı inekleri görünce ben de kendiminkileri beğenmeye başladım ;)

Eda, benim gördüğüm en süslü inek Paris Gucci'nin önündekiydi. Fransa'ya geçen mayıs gittiğimde inek şenliği oradaydı ama fotağraflamaya zamanım olmamıştı. Dur bir de senin ineğe bakayım :)

Unknown dedi ki...

İyimser ineği bende beğendim aynı ben olmayacak düşlerin peşinde ,polyanna ..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Aslıcım bizimle paylaşman çok güzel oldu. İneklerin ve temaları çok ama çok güzel:) Tebrik ederim seni. Ben kabadayıyı daha çok sevdim:)))

Aslı Cin dedi ki...

Elçin, boş ver düş kurmak güzeldir. ;)

Sebla, beğendiğine sevindim, teşekkür ederim. Evet Kabadayı ineğin ayrı bir havası var. :)

Sebnem'den dedi ki...

ŞARAPÇILARA YADA SAPKINLARA PARA VERECEĞİM ŞU UYUZ BEYİN İNEĞİNE SALDIRIDA BULUNSUNLAR DİYE....:)))EĞLENERİZ BURDA ONLARI DİNLERKEN...

Sybella dedi ki...

Aslıcığım,
Bir hafta tatilde bolbol kitap okuyup hayaller kurdum...Bayıldım şekerim bu ineklere....

Parizyen Ay Lambasi dedi ki...

kuzum,
geldim gittim, oyle cabuk gecti ki.
kusura bakmayasin, inan basimi kaldiracak vaktim olmadi bu sefer, aile ziyaretlerinden, es-dost-akraba telasindan.

gecenlerde aradim, d.gunu mesajin icin tesekkur edecektim. dusmedi telefon bi turlu.

tekrar geldigimde ilk seni arayacagim.

ha bi de, yolculuk ne zaman? onu merak ediyorum.


bi de bi de yeni sayfa duzenin cok seker olmus, senin ineklere bayildim. kabadayi olanini bana gonder, kutu kadar evimin ortasina koyayim =)

bi de bi de bi de cooooook optum.

Aslı Cin dedi ki...

Şebnemciğim, ben o olayı kafamın içinden sildim, hiç öyle bir şey var olmamış gibi davranıyorum.Bak ! Neden bahsediyorduk biz??? Ha ha!

Sibel, fotoğraflarınızı gördüm Tanya'da. Harika bir tatil geçirmişsiniz anlaşılan. İnekleri beğendiğine sevindim ;)

Ezooop, özledim seni. Olsun, tahmin etmiştim zaten. Bir dahaki sefere sözün olsun.

Benim bu aralar sağım solum belli olmaz ya, bir terslik olmazsa 16 sında oradayım, yine saçmasapan fikirler bulup onları paketlememem için ne istersin şimdiden söyle.;)