Şubat 01, 2008

Pembe kurdela

Geçtiğimiz günlerde doktor kontrolleri, testler, tahlil ve araştırmalar derken günlerim hastanede geçti. Şükür Kerem'le ilgili değildi. Şükür bir hastalık üzerine de gitmedim hastaneye. Ve şükür ki sonuçta bir şey de çıkmadı. Ama gitmeliydim.

Niçin?

Kontrol için. Halamda bir kaç sene önce göğüs kanseri çıktığı için. Ben de böylece risk katsayımı yükselttiğim için. Risk faktörüm olmasa da herkesin başına gelebileceği için. Ve en önemlisi de daha önce bu kontrolleri hiç yaptırmadığım için.

Belli bir yaşın altındaysanız Mamografiye gerek duyulmuyor, Ultrason kontrolü yeterli oluyor. Smear testi ve ve yumurtalık kontrolünün ise Ultrasonla birlikte mutlaka düzenli aralıklarla yaptırılması gerekiyor.

Bu hastalıkta da diğerlerinde olduğu gibi erken tanı çok önemli. Bilinçlenmemiz ve çevremizdekileri bilinçlendirmemiz de.

Misal, hastalığın ırsi risk altında olanlardan belki de daha çok ailesinde bu hastalığın görülmediği insanlarda çıkması beni şaşırttı. O sebeple sakın ola ki ihmal etmeyin.

Meme kanseri kadınlarda sık görülen, öldürücü bir kanser türüdür.

Her 8 kadından birinin hayatının belirli bir zamanında meme kanserine yakalanacağı bildirilmektedir. Her kadının hayatı boyunca meme kanserine yakalanma riski vardır.Kadın yaşlandıkça, riski daha da artar. Meme kanseri, yayılmadan önce, erken tesbit edilirse,hasta %96 yaşam şansına sahiptir. Her yıl 44000'de bir kadın meme kanserinden ölmektedir.

Meme kanserine karşı en iyi koruyucu yöntem erken teşhisdir.

Meme kanseri riskini arttıran faktörler

50 yaş üzerindeyseniz
Yakın akrabalardan biri meme kanseriyse, (anne veya kızkardeş meme kanseri ise, 2-3 misli daha fazla)
Daha önceden diğer memenizde kanser tespit edilmişse
Adet görmeye 12 yaşından önce başlamış iseniz
Hiç gebe kalmamışsanız
Adet görmeniz 50 yaşından sonra da devam ediyor ise

Hayatınızda meme kanserine sebep olacak herhangi bir yanlış yapmamış olsanızda başınıza bu hastalık gelebilir.
Meme kanseri bulaşıcı değildir, başka bir hastadan size bulaşmaz.
Meme kanseri, stresle veya memeye travmayla (darbeyle) meydana gelmez.
Meme kanseri gelişen çoğu kadının risk faktörü veya ailesinde hastalığa ait bir hikaye yoktur.

Kampanya için şuraya destek verebilir, ve şunları okuyarak hikayelerini öğrenebilir, ve D&R gibi bir çok yerde satılan pembe bilezikleri 2 Ytl ye alarak ücretsiz mamografi araçları için yardımda bulunabilirsiniz.



* Bilgiler Wiki'den alınmıştır.

6 yorum:

loungetime dedi ki...

Asl� tebrik ediyorum �ok �nemli bir konuya de�inmi�sin. �nan o kadar uzun zamand�r bende test yapmak istiyorum, tembellik mi desem, zamans�zl�k m� bir t�rl� yapt�ram�yorum.

New York Muhtari dedi ki...

keske bu konudaki bilinclendirmeyi tum ulkeye yayabilsek... Hurriyet gibi gazetelerin abuk subuk seyleri yayinlayacagina, blog dunyasini biraz ornek olmasini dilerdim. belki hayat daha yasanilir bir hale gelirdi degil mi Asli?

Sonuclarinin iyi gectigine cok sevindim.

Her gun takip ettigim Amerikan blog yazarlarindan birinin (30 yasinda) kanser oldugunu ogrendim gectigimiz hafta.. :-(

Adsız dedi ki...

evet aslı hanım belli bir yaştan sonra bütün hanımların böyle kontrollerden geçmesi gerekiyor fakat ülkemizde fazla önemsenmiyor malesef

Adsız dedi ki...

Aslı'm canım benim kaç zamandır annemde ihmal etme diyordu.Sanırsam sen 33dün değil mi tatlım? Bende 30 um sanırsam benim de kontrol ettirmem gerek. Bir ara simir de yaptırdım onu da tekrar yaptırmak gerek aslında.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Çok çok önemli bir konuya değinmişsin, risk altında olalım olmayalım hepimizi dikkat etmesi gerek düzenli kontrol yaptırmaya, ama ihmal ediyoruz işte

Aslı Cin dedi ki...

Loungetime, umarım bu seni biraz dürtükler :)

Nym, evet bence de. Arkadaşına üzüldüm, umarım kolayca atlatır hastalığını...

Desk, evet ne yazık ki hiç bir şeyi önemsemediğimiz gibi bunu da önemsemiyoruz.

Eda, aslına bakarsan bu hastalığın yaşı yok. 30 undan önce de çok kadın yakalanıyor, ihmale gelmez.

Çocukla çocuk, akla gelmişken yaptırmayı unutmayın.