Nisan 07, 2008

Mordolaba saklandım.

50'lerde babaannemin iki kız kardeşi de yaşadıkları yerlerin en meşhur terzilerindendi.

60'larda halam moda dergilerinden çıkmış gibi giyiniyordu, Paris'te kıt kanaat geçinen bir öğrenci olabilirdi ama oradan döndüğü zamanlarda diktirebileceği bir sürü fikri oluyordu.

70'lerde anneme, şimdi bile kumaşını bulmakta zorluk çektiğimiz bir gelinlik diktiler.

80'lerde... Dün seksenler partisi vardı, bunu bugün tekrarlamak ne kadar doğru bilmiyorum ama korkunçtu. Bluğ çağındaydım,ortalık zevksizlikten kırılıyordu ve ben tam bir marka düşkünüydüm.

90'larda üniversite yıllarında apartmanımızın köşesine taşınan terzi ile fark ettim markalara bağımlı olmadığımı. Tekstil okuyordum, önümde seçenek çoktu. İş hayatına atıldım mezun olduğum hafta ama bunun bir iyi bir de kötü tarafı vardı. Artık istediğimi rahatlıkla alabilirdim çünkü kendi paramı kazanıyordum. Artık istediğimi rahatça alamazdım çünkü işin içine girince kaliteyi, maliyetleri ve trendleri öğrenmiştim. İstediğin kalitede, istediğin renkte, istediğin fiyata kıyafet edinmenin yolu terzilerden geçiyordu.

2000'lerde babaannemin, halamın dolabını karıştırıp vintage parçalar bulup, bir de o zamanlardan kalan kıyafetleri görünce, markalaşma ile birbirinin aynı giyinmeye başladığımız şu günlerde onların değerini daha iyi anladım.

İyi bir terzi bulana kadar çok kumaşı, zamanı ve hevesi heba ettim. Olsun, hem her birinin iyi diktiği bir şeyi keşfettim, hem de böylece iyi bir terzinin nasıl olması gerektiğini öğrendim.

Trendleri takip etmek, kumaşları seçmek, onlara modelleri ayarlamak, aksesuarlar araştırmak, provalara gitmek, birlikte spontane fikirler ortaya çıkarmak çok zevkli, ama sizden başka kimsede olmayacak tamamen sizi yansıtan ve içinde "siz" i barındıran bir kıyafeti giymek herşeyden daha zevkli.

Mordolap'dan Jülide ile bir süre önce yazışmıştık, konuk yazar olmam için teklifte bulunmuştu. Sevdiğim bu sitede yer almak çok heyecan verici, ben de sitenin ruhuna uyduğunu düşündüğüm şu yazı ile orada bulunmak istedim.

Yani bugün Mordolap'tayım.

4 yorum:

MorDolap dedi ki...

Aslicim - cok cok tesekkur ederiz1 Dedigin gibi sitenin ruhuna uyan bir yazi olmus. Yakinda TR'ye geldigimde senden terzinin numarasini isteyebilirim. Tekrar ellerine saglik!

Aslı Cin dedi ki...

Jülide, seve seve ama şimdi verirsem arkadaşlarımın gazabından kutulamam :)))

Hayatta Giderken dedi ki...

Aslıcım, yazını ve veridğin linkten mordolabı da okudum, çok beğendim ellerine sağlık, arada gelip gardrobunu karıştırasım geldi :))
Keşke bende elimde rengarenk kumaşlar ve bana özgü tasarımlar yaratabilecek bir terziye gidecek kadar cesaretli ve yetenekli olsam :)))

Aslı Cin dedi ki...

HA HA ! Gel karıştır :)

Rengarenk kumaşları her yerden alabilirsin ve yeteneğe gerek yok, dergilerden beğendiğin modelleri keserak üzerlerinde değişiklikler düşünerek işe başlayabilirsin.