Ağustos 26, 2008

Neden kötü adamlara hayranız?

Günümüz kızları, kadınları bir garip, ki bunlara ben de dahilim. Çok değil 10-15 sene önce Nuri Alço'nun kafasına kafasına sokakta çantaları ile vuran teyzelerin, " Kör olasıca, ne'ettin kıza" çığlıklarının yerini bugünlerde kahkahalar eşliğinde gazozumu açar mısınız soruları alıyor. Herkes adama hayran.

Kuzuların sessizliğinde Dr. Hannibal'in cazibesine kapılanlar size garip gelmesin çünkü özellikle seri katillere bir çok kadın tarafından duyulan aşk gerçek. Aldıkları aşk mektupları da buna iyi bir örnek.

Asla bu adamlarla çıkmayız, evlenmek -en azından akıl sağlığı yerinde olanlarımız için- söz konusu bile olamaz. Ama nedir bu hayranlığımız?

Geçtiğimiz günlerde konusu açıldığında bir arkadaşım Dexter' ın ne kadar hoş biri olduğundan bahsedene kadar bunu düşünen tek kişi olduğumu zannediyordum. Yalnız değilmişim.

Ya Superman'in ezeli düşmanı Lex'e ne demeli. Basbayağı kötü bir adam. Eeee o zaman onu dünyanın en güçlü adamından bile daha çekici kılan ne?

Gerçekte olsa vurmazmıyız çantalarımızla kafalarına, kafalarına???

Yazının özü bu, son sözü ise size kalmış, ben çözemiyorum...

9 yorum:

Nihan dedi ki...

Kendi adima cevap vereyim bu soruya... Dexter'a isinamadim, Lex'i oynayan aktoru debaska bir rolde seyrettigimden beri o kadar kotu gelmiyor bana... Ama Hannibal, iste o cidden cekici ve onu cekici yapan (Antony Hopkins tarafindan hayata gecirilmesinin yanisira) entellektuel ve zeki olmasi sanattan anlamasi, en psikopat anlarinda bile klasi elden birakmamasi... Ayni sebeplerden American Psycho'daki karakteri de cok cekici bulmustum.. Simdi kocam okusa siz kadinlar cok tuhafsiniz der. Cok normal olmadigimiz acik.

huysuz dedi ki...

kadınların hafif mazoşist bir yanları olduğu gerçek :) ve arkadaşın hannibal/a.hopkins teşhisine ben de katılmadan edemeyeceğim...

Adsız dedi ki...

Dexter'a bende hayranim :) Ilk iki sezonu bir hafta da izlemisligim vardir. Neden hayranim? Cunku adam kotuleri ortadan kaldiriyor-yasalardan kacanlara hakettikleri cezayi veriyor-goze goz, di$e di$ yani. Kulaga biraz vahsi geldiginin farkindayim ama biz kadinlarin icinde bir korunma icgudusu, bize zarar verenlerin canini yakacak bir erkek sevgisi var illa ki- boyle birsey yoksa da ben azicik anormalim sanirim :)

Aslı Cin dedi ki...

Nihan, onu diyorum ya bir garibiz. Tabii bunda bize lanse edilişlerinin önemi büyük. Evet tespitlerinde haklısın, kim öyle bir adamdan etkilenmez?

Huysuz, mazoşist olmasak hayatta tüm yükü omuzlarımıza almayız değil mi? Ha ha haaa!!!

Banu bunu düşünmemiştim bak, olabilir. Bana iç sesi ile kendisini çok iyi ifade etmesi, bize kendisini ve ikilemlerini çok iyi gösterebilmesi gibi geliyordu ama başka şeyler de var demek ki.

ceyndo dedi ki...

Bence tamamen aktörün kendisiyle ilgili bir durum hayranlığımız. Ben Dexter'ın yürüyüşüne, korkunç gülümsemesine ve psikopat bakışlarına hastayım. Lex'i sanırım dazlak kafasından dolayı beğeniyordum fakat "Kasımda Aşk Başkadır" filmindeki saçlı ve eşcinsel karakterini gördükten sonra bir daha aynı beğeniyle bakamadım ona. Hannibal ise kesinlikle Hopkins'in şahsi çekiciliğinden kaynaklanan bir durum zira o adam hangi role girse bayıla bayıla izlerim.

Asortik Krep dedi ki...

Beni de Çağıl etkiledi,Dexter seyretmeden yapamıyoruz..
Ben yalnız eskiden "yul brynner" a bayılırdım..neden beğendiğimi bilmeden hemde..Hala "kral ve ben" en sevdiğim filmlerdendir..Salıncakta İki kİşiye ve Nihan'ın hannibal fikrine katılıyorum.

Sebnem'den dedi ki...

lex'i bende beğeniyorum ama...

Öykücü dedi ki...

Çok kötü adamın aşık olduğu dolayısıyla kötülük yapamayacağı kadın yani kötü adamın 'zaafı' olmak istiyoruz bence.Kötüyü dize getiren kadın:)

Çapkın adamlarla ilgilenen kadınların da içlerindeki bu his bence.Dize getiren kadın olma isteği.

Deliyiz yani.

Sevgiler..

Aslı Cin dedi ki...

Çok düşünen kadın, haklısın ben de De Niro hangi role girse hayran olurum misal. Diyorum ya oyuncuların rolleri bize nasıl lanse ettikleri de önemli.

Asortik, Lex'de de Yul havası var bak, aynı dazlak kafa :)))

Öykücü, bu da çok iyi bir tespit. Belki de budur, onların sevdiği kadınlar yerine koyuyoruz kendimizi, :)