Kasım 13, 2008

O ooooooooo....

Kerem doğumgününde okumaya başladı ya, ( Burada yazmış mıydım bunu bilmiyorum ama) dün beni çok şaşırtan bir şey yaptı, ve ona iki kere okuduğum bir kitabı birdenbire okumaya başladı. O güne kadar onu sadece Türkçe okurken yada okumak için hecelerken görmüştüm, okulun istediği gibi İngilizce nasıl okutacağım derken bir de baktım ki, benim acaba kelime kelime mi öğretsem teorimi o kendiliğinden uygulamaya başlamış.

Jack i, Jack diye değil de Cek diye okumasını sağlamak benim için pek mühim bir şeyken baktım ki zaten Jack'in dilimizde bir anlamının olmaması durumu kurtarmış.

Artık bir çok kelime biliyor olabilir ama hala tek bir cümle kurmadı, hala sabırla bekliyoruz.

Geçen gün arkadaşına bir şey gösterip, Mathew, o oooooo diyordu.

O ooooo, çok evrensel geldi kulağına herhalde...

3 yorum:

uykucu dedi ki...

afferin kerem.psikoloğlar her ne kadar aman çocuğunuza okuma öğretmeyin erkenden desede bunlar kendi başına öğreniyor ne yapalım,yakında doğar doğmaz konuşmaya başlayacaklar ..ooo dan sonra hıııı gelirse şaşırma:)

funda dedi ki...

aynı dertten muzdariptik ya, ben bir rehberlik uzmanıyla görüştüm. endişe merak hepsini gidermek adına. hiçbişey öğretmeden 4 yaşından önce okuyabiliyorsa eğer, üstün zekalı tanımlaması yapıyoruz biz dedi. bizimkinde de konuşma gecikmesi , cümle kurmada yetersizlik var, bunların da çok normal olduğunu aksi bir durum olsa şaşıracağını söyledi. peki ne yapmalıymış. bol bol destekleyin, sorularını cevapsız bırakmayın, kitaplar alın ve okuyun, okumasına kesinlikle engel olmayın dedi. sonrası da biraz zor aslında. okula gitme yaşı geldiğinde seçilecek okul çok önemliymiş. ona zaman var nasılsa diyip beklemeye aldık bu konuyu.. belki sizin için de yaraı olur diye yazmak istedim. sevgiler...

Aslı Cin dedi ki...

Fi, kabus gibi yahu, haklısın :)

Funda, teşekkürler gerçekten faydası oldu yazdıklarının.