Mart 17, 2009

Elektrik mevzusu

Doğunun bir şehrinin bir ilçesinin bir köyünde çobanlık yapan iki kuzen elektrik akımına kapılıp sakat kalıyor, elleri ayakları kesiliyor, varı yoğu harcayan aileleri onlara protez kol, bacak taktırıyor, çocuklar geçenlerde evlerine dönüyorlar, evlerinde kaderin cilvesine bakın ki elektrik yok!

Elektriği, suyu olmayan köylerdeki, sıvası olmayan evlere bulaşık makinası da hediye ediliyor martın sonu gelmeden. Hani bozulursa servise götürecek yol namına bir şey de yok, o olsa arabayı kim bulacak, servis büyükşehirde...

"Elektrikler kesikti çalışamadım" bahanesi sizin için bir karikatür yada fıkradan alıntı gibi gelebilir ama hala oralarda bir yerlerde elektriksiz, yada elektiriğ kaçak kullanmak zorunda olan insanlar var.

Öte yandan elektriği kaçak kullanıp, tavana demir somya bağlayıp, ona verdiği elektrik ile ısınan, kurnaz insanlara kızıyoruz.

Oralardaki insanları anlayabilir miyiz gerçekten de?

Kesinlikle hayır.

O ortamı görmeden, oralarda yaşamadan, doğuda insan olmayı bilmeden buradan ahkam kesmek, küçümsemek, eleştirmek kolay.

Cehaletle savaşalım diyorum hep, hani okul?

O kolu bacağına protez takılan çocuklar geçen gün uzun zamandan sonra okula gitti. Okul dedikleri bir oda. Birinci sınıf da aynı sınıfta eğitim görüyor, 7. sınıf da. Aynı sınıfta, aynı saatte, aynı öğretmenle. Öğretmen de emekli hayırsever bir öğretmen, yoksa o da yok.

Hayır efendim, beni bu konuda çok eleştirdiğiniz ama hayır, biz Avrupa birliğine falan giremeyiz, zaten layık da değiliz. Çünkü sadece batıdaki bir kaç şehirden ibaret değiliz biz. Doğumuz var. Doğudaki insanımız değil layık olmayan, onları cahilliğe mahkum eden, insanca yaşamalarını sağlayamayan, göçe zorlayan yönetimler yüzünden layık değiliz buna. Fakirliğe fukaralığa muhtaç eden, sonra bu fukaralıktan faydalanıp yardımlarla geçindiren...

E haliyle elektriği tutmuyor AB nin bizimle...

6 yorum:

Elçince dedi ki...

ne avrupa birliği bee yemişim..bize 3 numara büyük gelir o meret...

loungetime dedi ki...

Aslı, konuş ve yaz aynen böyle. Üstü örtünen veye görülmek istenmeyenleri. Ağzına ve eline sağlık.

Not: Adam diyor ki:
çamaşır makinası dağıttılar da köyde su yok ki!

Tanya's dedi ki...

Avrupa birliği bizi ne yapsın Aslıcım.

Hep yaz olur mu?

Sevgi dedi ki...

Katiliyorum dusuncelerine Asli. Hele insanlarin bir digerini cahil, diye, fakir diye, dogu'lu diye kucumsemeleri bana "aslinda cahil olan sizsiniz" dedirtiyor.

Anne Tuba dedi ki...

"ulaşamadığımız yerler bizim değildir"demişti rahmetli recep yazıcıoğlu.

herşeyi her yeri gören bilen adamdı o ama onu susturular.tıpkı daha öncekilerini susturdukları gibi...

doğudaki insan baş kaldırıyormuş!
doğudaki insan çalıyormuş,çırpıyormuş!

peki ne yapacak! okul yok,yol yok,iş yok,fabrika yok,elektriği suyu hiçbir şeyi yok.o isyan etmeyecek te ben mi edeceğim...

Aslı Cin dedi ki...

Elçin, evet ya meret resmen :)))

Loungetime,sağol arkadaşım, evet su yok elektrik yok, ayranımız yok içmeye...

Tanya, sen de hep yaz olur mu ? :)

Sevgi, duygusal açıdan cahil onlar da :)

Tubacığım, ne de güzel demiş rahmetli. Sen de her zamanki gibi çok güzel yazmışsın.