Mayıs 28, 2009

Fotoğrafsız çocuk...

Bana bir çocuktan bahsettiler.

Şimdi ben size bahsedeceğim.

Belki biliyorsunuzdur. Tekirdağ’ın bir yerinde bir çocuk kayboluyor bir buçuk ay kadar önce. Annesi babası televizyon programlarına çıkıyor oğlumuz kayıp diye. İnsanlara garip gelen annenin bir damla olsun yaş dökmemesi. Başlarda bana da garip gelse de düşününce anlayabiliyorum aslında. Bazı kadınlarda annelik duygusu yok. Ne yazık ki hiç umursamadan, düşünmeden, hissetmeden anne oluyorlar.

Aylar sonra, dün çocuğun cesedi bulunuyor biraz ötedeki tarlada. İnsan çocuğu kaybolunca önce çevreyi aramaz mı hiç diyorum önce, bir yandan çevreyi aramayan insanlara kızarken, bana anlatılanlar aklıma geliyor. Annenin ve babanın o kadar çok yalanı var ki, insanlar çocuğun ölmüş olabileceği ihtimalini düşünmüyor bile. Çocuk satılmış, verilmiş yada kaçırılmış olabilir diye düşünüyorlar.

Şimdi o anne zanlılar arasında. O öldürmemiş yada öldürtmemiş olsa bile duyduklarımdan sonra benim için zaten katil o. Çocuğu aç bırakan, ilgilenmeyen, düşünmeyen kadın. Baba desen korkulan, döven, söven. Çelimsiz bir çocuk, beslenmemiş, sevilmemiş.

Anne demeye utandığım kadın şimdi hesap veriyor.

Ama beni en çok üzen ne biliyor musunuz?

O çocuğun bir tane bile fotoğrafı yokmuş.

Bir tane.

Polise verecek bir tanecik bile.

Anne baba robot resim çizdirmek zorunda kaldıklarında çizdirememişler bile. Hatırlayamamışlar tipini. Bir düğünden kareler gösterildiğinde tanıyamamışlar çocuklarını. O kadar uzaklar anlayın artık…

Şimdi giden çocuğun ardından onu hatırlatacak,

Bir fotoğrafı bile yok.

İşte acı olanı bu…

14 yorum:

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

Dün çocuğun ölü bulunduğunu duyunca o kadar çok üzüldüm ki, tüm gün aklımdan çıkmadı. Sabahları denk geldikçe bir göz atıyordum olay ne alemde çocuğu buldular mı diye, o yüzden gördüm anne (!) ve babanın (!) halini günler boyunca, o çocuk arandığı sürece, sahte bir üzüntü bile yoktu o kadar kopuklar, o kadar insanlıktan çıkmışlar. İlk ve son görüntüsünü yayınladılar, komşunun düğününe gitmiş, oturmuş bir sandalyeye ayakları bile yere değmiyor, kimse yok yanında, yavrum kalkmamış hiç ordan bile, kıpırdamamış, kimi görse peşine takılıp gidermiş bir damla ilgiye muhtaç... İnsan sokakta gördüğü köpeğe kuşa bile acır ya bu çocuğa kimse acımamış...

idil dedi ki...

evet...
suan izliyorum hatta.
evde kaldigim bu dönemde,hic adetim olmamasina ramen bu olay beni bi sekilde cekti.annesi de katillerden biri cikti.böyle olcagı belliydi.
ama bende buna agladim iste.
bir resmi bile olmamasina.
cok üzüldüm,bebek o daha ya bebek.
dügündeki videoyuda izledim ayakları yere deymiyor.
dilber fırtına ve ümit fırtına gibi 2 korkunc insan görmedim,kızları varmıs sanırım,onunda ellerinden alınması lazım zaten dilber hapise girer.
icim kan agliyor,kücücük bebegin resmi bile yok.bu nasıl annelik.kanım donuyor.

şugibi dedi ki...

evde olduğum zaman izlemiştim tv de. dün de gazeteden okudum çocuğun bulunduğunu. ben de bir an olsun düşünmemiştim öldüğünü. annesi öyle bir kadın ki kesin satmıştır çocuğu diyordum içimden. birileri iyi bakıyordur, karnını doyuruyordur diye düşündüm. malesef:(
anneye gelince o kadar çok şey var ki söylenecek. o anne ise ben değilim. aslında o insansa ben değilim demek daha doğru. önce kadının zekasına baksınlar bence eğer kadında zeka geriliği yoksa ve böyle davranıyorsa öbür çocuğunu da alsınlar elinden ve kısırlaştırsınlar. anne olmayı hak etmediği çok ortada.

Adsız dedi ki...

çorlu'da oturuyorum..onların oturduğu şehirde..belki yanımdan geçti o minik..belki gözgöze geldik farkında olmadan kimbilir..belki o tarlanın yanından kaç kez geçtim çocuğu düşünerek..
hesabını verdi anne..
para karşılığı komşunun evinde bir adamla yatarken gördüğü için öldürmüşler o miniği..ve atmışlar bir tarlaya ..kurda kuşa yem olsun diye..
hayat ne acı..

meldi dedi ki...

Güya aklı ve iradesi olan yeryüzündeki tek varlık insanoğlu. Eğer vicdanı yoksa akılsız ve iradesiz olmasını tercih ederim çünkü vicdansız insan, akli olmayan içgüdüleriyle yaşayan hayvanlardan çok daha aşağı seviyelere düşüyor.
Nerdeyse çoçuk bu hayattan kurtulmuş diye sevineceğim...

minishmom dedi ki...

hatırlatacak bi fotoğrafı bile yok!!
geride hatırlamak isteyen bi yakını da yok!!!
hiç sevilmemiş... kimse gözlerinin içine sevgiyle güvenle bakmamış... bir kere annesinin koynunda uyuyup onun kokusuyla rüyalara dalmamış...
mış mış mış...
aklım almıyor olan biteni...
bir türlü aklım almıyor...

Sen Gelince dedi ki...

İçim sızladı... O kadar sızladı ki...

Unknown dedi ki...

yuhhhh.diyorum ...

TANAYca dedi ki...

ç
ü
r
ü
y
o
r
u
z
.
.
.

Tanya's dedi ki...

İçim parçalandı..diyecek birşey bulamadım..geldim..gittim..ancak yazdım...Utandım..insanlığımdan.

defneyleyasamak dedi ki...

kalkan midemi bir yerli yerine oturtabilsem,yorum yazıcam da, midem elvermiyor!

yeliz dedi ki...

senden öğrendim olayı ve detayları da yorumlardan. kanım dondu, canım yandı.

Aslı Cin dedi ki...

Evet insanın boğazı düğümleniyor. Hele sonucu ve detayları öğrendikten sonra. Daha önce de benzeri bir haber duymuştum ama bu kadar soğukkanlı, yalancı biri ilk kez görüyorum. Daha da acı olanı çocuğun oraya atıldığında canlı olma, uzun süre acı çekme ihtimali.

Gönül dedi ki...

o kadına anne denemez.başından beri hep izledim o programı ruhsuz duygusuz kadın..henüz anne değilim ama ondan bin kat daha iyi bir anne olucağımı düşünüyorum.bende akıcak göz yaşı kalmadı ama o kadın bir damla bile göz yaşı akıtmadı ya.çocuk neden ölmüş biliyomusunuz annesiyle sevgilisini beraber olurlarken gördü diye.söyler diye korkup öldürmüş caniler.daha sölicek çok şey var ama.....insanlara noldu noldu noldu.......