Mayıs 10, 2009

Yılın annesi kim?

Anneler

Ah anneler…

Evet hepimiz biliyoruz ki anne olunca annelerimizi daha iyi anlıyoruz. Ama yaş ve deneyim farkı ile tam anlamıyla anladığımız da söylenemez.

Biz kaç yaşımıza gelirsek gelelim onların çocugu olduğumuz için bize karışmalarının, akıl vermelerinin, nasihatlarının sonu yoktur.

Bazen deli oluruz. Ben bilmiyor muyum bunları diye geçiririz içimizden.

Ama biliriz ki, bu engel olamadıkları, içten içe dillerinni ısırıp, buna rağmen karışmaktan geri kalamadıkları bir şeydir.

Annelik budur.

Ölene kadar sorumluluk.

Gazeteler her yıl “Yılın annesi” ni seçer.

Oysa her yer yılın anneleri ile doludur. Yanınızdan geçerler düşünceli. Çocukları torunları için en güzel elmaları seçerken görürsünüz onları. Vitrinde gördükleri bie şeye takılır gözleri, çocuklarina ne kadar yakışacğını düşünerek.


Yolun yarısındayım dediğiniz yaşta bile ne yediğiniz, nasıl beslendiğiniz, yeteri kadar su içip içmediğiniz ile ilgilenirler. İstediği okula gidebilecek mi? Dersleri iyi mi? İş bulabilecek mi? İstediği gibi mi? Bu adamla evlenecek mi? Kocası ile mutlu mu? Doğum yaparken çok acı çekti mi? Çocuga nasıl bakacağını biliyor mu? Ya o çok sevdiği mesleği ne olacak?

Bitmez.

Sonu gelmez.

Bu yıl her yıl olduğu gibi, benim için yılın annesi benim annem.

Bu ödülü alması için annem olması yeterliydi aslında, ama son yıllara dönüp baktığımda öyle büyük fedakarlıklar görüyorum ki, artık biliyorum sadece benim için değil, çok fazla insan için yılın annesi o.

Anneler günün kutlu olsun anne, gelecek her günün mutlu olsun…

Anneler gününüz kutlu olsun...

2 yorum:

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

durumu çok güzel anlatmışsın. yüreğine sağlık :)

Aslı Cin dedi ki...

:) Teşekkürler...