Ekim 28, 2009

Haydi koyundaşlar elele...

Benzin zamlandı ya. Aslında zam cuzi. Ama 100 liralık benzinin 65 lirası vergiye gittiği için zam kocamaaan görünüyor gözümüze. Enflasyonun da neden az çıktığı belli. Vergiler hesaplanmıyor olmalı.

Emlak vergisine de yüzde yirmibeş zam gelmiş.

Cep telefonu lüks zaten o sebeple katma değerin dışında özel tüketim vergisi var ilaveyle.

Herşeye vergi ödüyoruz, bir de biliyorsunuz metro vergisi geliyor. Arabası olanlar onca verginin üzerine arabayı kullanırken de extraaa vergi verecekler.

Şimdilik soluduğumuz hava dışında herşeye vergi ödüyoruz. Bir tek o kaldı ve ben onun içinde her yeni doğandan vergi alacağı günlerin yakın olduğunu düşünüyorum.

Sanırım bu, cehaleti körükleyecek olan 3 çocuk önerilerine ters düştüğünden henüz yürürlükte değil.

Velhasıl, geçen yıl yapılan kaldırım taşlarının yeniden sökülüp yenilerinin yerleştirildiği caddede yürümeye çalışırken bugün aklıma geldi.

Kaldırım taşı, yurtdışından alınan ilaç veya aşı.

Birileri kazanacak.

O birilerinin kazanması için daha çok vergi vereceğiz.

Ve o birileri kazansın diye daha çok vergi verirken sesimizi çıkarmamaya devam edeceğiz.

Bu filmi daha önce de görmüştük.

Her hükümet vergi koydu.

Ama hiç biri devletin hemen her kuruluşunu satıp özelleştirirken bir de üzerine bunca vergi koymadı.

Anlamaya çalışıyorum, bir türlü anlayamıyorum en iyisi her örnek koyundaş gibi gidip sorgusuz sualsiz yeni vergimi vereyim ben...

Hiç yorum yok: