Ekim 13, 2009

İnsan neyle yaşar?

Aşk, para,güç, sağlık sıhhat, yemek, içmek, huzur, mutluluk, hayal etmek, umut etmek, nefes almak, eleştirmek, düşünmek, yada düşünmemek, inanmak, korkmak, küfretmek.

O an ne gerekiyorsa onunla yaşar.

"İnsan" öylesine doyumsuz ki, neyle yaşadığımıza karar vermek, neyin önemli olduğunu anlamak, ne istediğimizi bilmek mümkün değil. Öylesine değişken.

Sağlığımız varken para isteriz, para geldiğinde kaybedecek şeyimiz çoğalır huzurumuz kaçar, huzur isteriz, huzuru bulunca hayatımız sıkıcı gelmeye başlar, hareket isteriz, hareket bereket mi getirir, yorgunluk ve geçen yıllarla, yaşlar sıhhatten götürür sağlık isteriz.

Üstüne sos olarak kahkaha, keyif, neşe, eş dost serpmesek ne tadı tuzu kalır hayatın?

O karikatürü severim, hani adam sahilde olmayı düşler, sahile gittiğinde dağda olmayı, dağa çıktığında başka bir yeri...

İnsan neyle yaşar?

Çok düşündüm

beni yaşatan hayallerim.

Onların gerçekleşeceğine olan inancım.

Ben de o adam gibi hep başka bir yeri hayal ediyorum, tek farkım bu esnada olduğum yerde mutlu olmasını da bilebilmem...

Sorunuzun cevabı bu: Bence insan hayalleriyle yaşar...

4 yorum:

Sibelbek dedi ki...

demişsin ki "Onların gerçekleşeceğine olan inancım"... benim cevabım da inançla yaşar...

isteklerimizin gerçekleşeceğine inanmazsak, aşka sevgiye inanmazsak (örnekler çoğaltılabilir) ve en önemlisi kendimize inanmazsak...

inancın arkasında da arayış yatıyor aslında. bir gün kendimizi aramaktan vazgeçersek?...

missy dedi ki...

aslicim, ben de billboard'lara bakıp, bence insan umutlarıyla yaşar diye düşünmüştüm, umut ve hayaller çok yakın arkadaş olsalar gerek...umut olmadan hayal kurmaya devam edebilir miyiz? ya da hayaller olmadan kuru kuru ne için umut besleyebiliriz?
bu arada grey's anatomy dizisini takip ettin mi daha önce bilmiyorum ama dün yeni sezonun ilk 2 bölümünü seyrettim.keder ve keder'in aşamalarını o kadar güzel anlatmışlar ki dizideki melek gibi insan george'un ani ölümü üzerine yakınlarının duygularına, davranışlarına odaklanarak, çok etkilendim, sen aklıma geldin o yüzden yazmak istedim
sevgiler

Aslı Cin dedi ki...

Tibet'in annciği, ne de güzel yazmışsın öyle, çok doğru...

Missy, aklına gelmene sevindim, dediğin gibi umut ve hayal çok yakın, umudunu yitirmiş bir insandan daha zor bir şey olamaz sanırım. Umut olmadan hiç bir acıya da katlanılmaz.

Yazmak iyidir... dedi ki...

Aaa ben de aynı cevabı vermiştim bir hafta önce falan afişe bakar düşünürken...