Ocak 20, 2010

Taşınacak olanlara tavsiyeler

Torba taşımayı oldum olası sevmem. Kesekağıdında taşımak ne yazık ki zor, filmlerde de eninde sonunda düşüp içindekiler dökülür zaten. File desen iyi hoş da ben ne aldığımın görünmesinden de hoşlanmam. Bu sebeple bu torbalar tam bana göre. İlk önce Watson'dan almıştım ama boyutu pek ufak geldi. Sonra Carrefour'dan aldım, hatta gittiğim ülkelerden de farklı tasarımlarını toplamıştım ama onlar da çok büyüktü. Bunu sevdim. Şimdi market alışverişlerine giderken katlayıp çantama koyuyorum. Bu arada Taç'da artan kumaşlardan büyük bez torbalar yapıyor ki bu da çevre için hoş bir çalışma. Yalnız saplarını biraz daha uzun yaparlarsa kullanımları daha kolay olur.

Evet nihayet yerleştik. Bir kaç avize ve takılacak bir kaç raf kaldı sadece. Raf takmaya çalışırken delemediğimiz ve mahvettiğimiz duvarı şimdilik tablo ile kamufle ettim, en kısa zamanda boya alıp rotuşlamalı o da ayrı tabii.

Yeni taşınmış biri olarak taşınacaklara tavsiyeler vermeyi borç bilirim efenim...

Öncelikle eğer bu taşınma bana 3 liraya patlar diyorsanız hemen söyleyeyim çarpı üç ekleyin ona. Her şey ama herşey para. Bankamatik gibi oluyorsunuz.

İşten bir kaç gün izin alrsanız o ev aylarca bitmez. En az bir hafta yıllık izinden kullanılmalı.

Çok yorulacağınızı da garanti ederim.

Evin elektrik, su, usta işleri ve doğalgazını halletmeden taşıma şirketini aramayın. Şirketi ararken de en az bir kaç yerden fiyat alın. Kafanızdaki fiyatı duyduğunuzda benim gibi atlamayın, daha ucuza da ayarlayabilirsiniz. Zira o gün için sadece yemeklerini ve içeceklerini değil, birer paket sigaralarını da size aldırıyorlar. Sigara diyorum, düğünlerde altın niyetine takılacak yakında !

Eğer siz de benim gibi elin adamına eşyalarımı elletmem diyorsanız her şeyi kendiniz kolileyeceksiniz demektir ki, bu durumda ya yapı marketlerdeki kolileri yada aşağıda gördüğünüz Keskinoğlu yumurta kolilerini öneririm. Kendilerine de teşekkürü borç bilirim, sadece yumurtalarını değil kolilerini de severek kullandım :)


Fazlalık her şeyi ayırın, taşındıktan sonra da yeni eve sığmayan her şeyi ! Çevre katliamına katılmamak adına daha az tüketici olarak, elinizden geçirebilecekleri geçirin, bazı şeyler eski, onları görmekten de sıkıldım ama lanet işte, hala çalışıyorlar diyorsanız yapacak bir şey yok. Tüketim manyağı olmamak adına ben de bazı şeyleri inatla kullanıyorum. Eşya yenilemek de buna dahil. Bir çok şeyi yeniledim ama daha fazla ağaç kesimini önlemenin bir yolu da yeni mobilya almak yerine onları yenilemek olacaktır.

Bu arada her kolinin üzerine hangi odaya gideceklerini yazmanız yetmiyormuş, özetle içindekileri yazmanız da iyi olur.

Bavullar. Süper işe yarıyorlar.

Ve son olarak, Tv ve internetten uzak olduğunuz o bir kaç gün, yerleşme telaşından usanan çocuğunuzla iyi zaman geçirmek için kutu oyunlarını öneririm. Biz yorgunluk kahvemizi, o da ılık sütünü içerken "Fare kapanı" ile eğlendik. Hala da oynamaya devam ediyoruz...

www.aslicin.blogspot.com


4 yorum:

Demet dedi ki...

Aslı tavsiyelerini not alıyorum bugünlerde bu tip önerilere çook ihtiyacım var teşekkür ederim
şimdi keskinoglu kolilerinden arayıp bulmam lazım kutu oyunundan da :)
kolay gelsin

defne dedi ki...

saol :)) inşallah o kadar pahalıya patlamaz, o şehirden öbüür şehire ama yine de umut :)

mermaid dedi ki...

Yapmak için yarım gün ayrılan işler 1.5 gün sürer. Zar zor ayarladığın temizlikçi ablayla eve gelirsin ve su kesiktir. Çünkü aynen dediğin gibi, önce o zamazingoların açılması gerekir bilmiyorsundur. Ustalar sözünü tutmaz ve mutlaka ekstra ödeme isterler. Evet sigara konusunda haklısın, bizim badanacının "iki bira" istemesine ne diyorsun? Ben kolilerin ve poşetlerin üzerine yazmıştım içindekileri o aşırı kolaylaştırmıştı işimi. Ve o kadar iyi gelmişti ki taşınmak. Şu an taşınmam gerekse, o tecrübeyle edindiğim pratiklik ve planlama sonucu maksimum 3 günde toplar ayarlar taşınır yerleşirim gibi geliyor.

Sebnem'den dedi ki...

Bir usta nasıl öldürülür..3 ay geçmesine rağmen nasıl hala kulakları çınlatılır başlığı altında yazayım bari bende..İlham verdin Aslıcık...
Kar bitsin gel...Bu arada Cadde'de 0 kar..Ataşehir'de oturan inemiyor kar'dan dolayı..Ona göre ayarla..Sömestr kaç...