Mayıs 31, 2011

Kadın olmak zor zanaat...

Biri çıkıyor diyor ki:

8 yıllık iktidarda şunu yaptık, bunu başardık.

Diğeri çıkıyor bağırıyor:

8 yıllık iktidarda şunu neden yapamadınız, buna neden bakamadınız?

Hikaye...

Sağı solu önü arkası açıkçası bana hikaye.

Ben 0 atılmış para ile kanmıyorum.

Ben 0 tokat atılmış kadın sayısını kim kazanabilir onu soruyorum?!?

Son yedi yılda kadın cinayetleri yüzde, evet altını çizelim yüzde 1400, hatta durun rakamla da yazayım 0'ı fazladan yanlışlıkla falan yazmadım tam bindörtyüz artmış!!!

İster savaşamadıkları töre deyin, ister radikal islamcıların cahil cühela tayfasının artışı, isterseniz işsizlikten açlıktan cinnet geçiriyor insanlar deyin.

Hepsi bahane.

Asıl olan bu tokat gibi yüzümüze inen rakamdır.

Asıl olan her gün birinci yada üçüncü sayfalarda okuduğumuz kadına tecavüzün, saldırının , cinayetlerin detaylarıdır.

Asıl olan korkunç bir şekilde bunun hak görülmeye başlanmış olmasıdır.

Bunun ne o diziyle, ne bu internet sayfasıyla ilgisi vardır.

Bir yerde ne kadar yasak varsa, ne kadar baskı varsa, ne kadar dejenere hale gelirse insanlar, orada çarpıklık başlar.

Suçlu sadece hükümet değildir.

Örümcek kafalı beyinler de değil.

O kafalara boyun eğen bizleriz aslında.

İzlediğimiz ikiyüzlü medyadır.

Kadını, erkeği,

bu haberleri okuyan , okuyup da sesini çıkarmayan bizleriz aslında. Susmuş, sinmiş, pus...

Tam da istenildiği gibi.

Dip not: İkiyüzlü yaftasına bir açıklama lazım olursa, çok değil bir kaç gün öncesinin gazetelerine bakın.

Kendisine laf atılan bir savcı hanımın şikayeti üzerine bir haber var.

Savcı hanımın mesleği vurgulanırken fotoğrafı cübbeli veya cübbesiz herhangi bir fotoğraf değil.

Özel hayatından, belki özel bir gecede çektirdiği şen şakrak mini etekli bir fotoğrafı.

Editörün ne yapmak istediğini anlamaya çalışıyorum.

Dekolte giyen kadın hak eder diyen profesörü anlamaya çalıştığım gibi.

Her lafının ortasına "seks" lafını kondurup kadınları hedefine alan Ar... amcayı anlamaya çalıştığım gibi.

Kadın bu kadar değersizleştirilmişken daha da düşürmeye çalışan kadın evet utanç duyuyor insan ama kadın danışmanı anlamaya çalıştığım gibi.

Ama nafile,

bir türlü anlayamıyorum.

Anlayan varsa bir zahmet bana da anlatsın...

Hiç yorum yok: