Temmuz 03, 2012

O Lala Tatil !!!


Tatil, bizim yaşadığımız gibi 3. sınıf ülkelerde vatandaşların bütün yıl haklarını aramadan çalışıp yılda bir kez şanslılarsa iki hafta insan gibi yaşadıkları kısa ama keyifli döneme verilen addır. Gelişmiş ülkelerde insanlar yılda bir kaç kez tatil yapacak zaman ve gelire sahiplerdir ve hatta standart gelire sahip bir vatandaş bir iki tatilini de yurtdışında geçirebilir.

Ama buna da şükür. 2 hafta tatilim, altımda beni teee Marmaris'lere kadar taşıyacak olan bir arabam, beni Çanakkale yollarından geçiren ve canım İzmir'ime bırakıp ertesi sabah ilk uçakla dönen düşünceli bir kocam, artık büyüyen ve bana yol arkadaşlığı yapan bir oğlum, beni gelir gelmez Çeşme'ye taşıyan ablalarım, Kordonda midye bira ve sohbet üçlüsü ile ah İzmir'im diye naralar attıran eski arkadaşlarım ve beni Marmaris'te bekleyen bir babam var ki, bırakın ülkemi dünya standartlarında şanslı hissediyorum kendimi.  


İzmir'e Çanakkale üzerinden gitmeyi seviyorum. Yol uzadığı ve biz Kerem büyüdükçe uçağı tercih ettiğimiz için pek sık yapamasak da, her yaz bir kere geçmeli buralardan. Kaz dağlarına çıkmalı, inerken , her geçen yıl işi büyüten ama her zamanki gibi çok lezzetli tatlar vaad eden manzarada kahvaltı etmeli. Fiyatlar çok makul, manzara süper, her şey lezzetli. Dönerken mutlaka zeytinyağı, zeytin vb da almalı...


Yolda buz gibi bir şey içmek isteyenlere, son takıntımı tavsiye ederim.Kalori hesabının durduğu anlar bu anlar işte. Dondurma ve akşamüzeri çaylarına eşlik eden Türk işi hamur işlerine de hayır desem 48 kiloya düşmüştüm çoktan.Ancak 18 yaşımdan beri ilk kez 52 kiloya inerek yeterince fit dolaşıyorum bu yaz. Hak ediyorum yani, bahanem var...


Ve İzmir'e gelseniz de , yoldan geçseniz de minik lezzetli midye dolmalardan yemeden geçmek zinhar büyük günahtır ! Dün gece hafta içlerinde bile yer bulunmayan Kordon'da bu sevaba girdim Allahıma bin şükür.


Ve son fotoğraf Kerem'den. Böceksavar annesinin ne kadar iğrenip çekindiğini bilmesin , o da korkmasın diye bağrıma taş baıp çektim fotoğrafları. Evcilleştirdiği kelebeğiyle çok şekerdi...



4 yorum:

Fatma dedi ki...

Keyfiniz bol ve daim olsun, İzmir adı geçti ya bir hasret çörekleniverdi içime, bizim için de gezin:)

Aslı Cin dedi ki...

İzmir hasreti çeken herkes için sıcak demeden geziyorum :)

cenebaz dedi ki...

İyi tatillerrrrrrr

havziş dedi ki...

Ben de bir İzmir'li midyesever olarak İnciraltı'ndaki muhteşem sıcak midyeleri tatmadıysan biran önce denemeni öneriyorum :))