Kasım 21, 2013

Kahrolsun negatif bağzı şeyler !!!

Bugün bir arkadaşımla konuşurken bir başkası hakkında bir şeylerin bedelini ödemek gibi bir deyim kullandım. Eski Türk filmlerinden fırlamış replik gibi geliyor kulağa...

Ödeyeceksinnnn ! Bedelini ödeyeceksiiiinnnn !

Aslına bakarsanız bahsetmek istediğim şeyi ifade edecek deyim tam olarak bu değildi ama elimde başka benzer ve şahsına münhasır olaya cuk oturacak kelime olmadığından bunu kullandım. Ki aslında kendilerini pek sevmem.

Çünkü hayat hiç adil değil.

Hiç hak etmediğini düşündüğümüz insanlar tarifsiz acılar çekiyorken.

Züğürt tesellisi kısık sesle, kader... diyoruz...

Aslında anlatmak istediğim şu: Ne kadar pozitif düşünürsen, ne kadar iyi niyetle yaklaşırsan olaylara, ne kadar mutluluk ararsan o kadar huzurlu yaşarsın. Ama ne kadar negatif düşünür, söylenerek hareker eder, şikayetçi olursan o kadar negatif olaylar zincirini kendine çekiverirsin.

Zaten canını sıkan şeyler olduğunda da pozitif düşünerek iyi tarafından bakabilirsin olaya, şükrederek geçersin ki bknz yine sonuç pozitif !

Yani mutlu olmayı da mutsuz olmayı da siz seçersiniz !!!

İster Budizm den örneklere bakın, ister bizim caaanım Mevlana'mızın öğretilerine, ister popüler kültürün Secret vari kitaplarına.

Tabii ki hep bir şeyler çikmiş gibi lay lay lom dolaşırsanız başınıza hiç bir şeycikler gelmez demiyorum, hayat acısıyla tatlısıyla bir sınav. Ama bu sınavı kendi ellerimizle zorlaştırmanın ne alemi var?

Gelinim sana söylüyorum, kızım sen anla diyorum aslında. Bu nasihatların tamamı öncelikle kendi adıma... Bazen o kadar çok üzüyorum ki kendimi, hiç de sıkılmamam gereken şeylere, ister istemez kendimi yorulmuş, sıkılmış ve bıkmış hissediyorum. Sinirler geriliyor kimi zaman, kimi zaman keyifsiz oluyorum, gel de pozitif ol!

Bazen onca laf kalabalığı, maksatsız muhabbet, can acıtıcı sohbetler arasında kendimi çürüyor gibi hissediyorum.

Oysa ki bu negatif insanlara, negatif konuşmalara, ve negatif ortamlarda yer almaya ne gerek var?

Kahrolsun bağzı şeyler !!!

Hayatta tabiri caizse bir şeyler ödeyeceğimize, kumbaramızda bizi huzurlu , mutlu, iyi hissettirecek şeyler biriktirmeliyiz.

Ufak bozukluklar sadece bir ders, bir deneyim olmalı hayatta...

Kumbarayı dolduranlar değil...





 



4 yorum:

Handan dedi ki...

Aslıcım kaçmak lâzım negatif insanlardan. Hayır , bir de sen ne dersen de, bir "Ama" ları oluyor ki bitmek tükenmez. Tabi bir de kaçamayacak olduklarımız var ki, onlar da sınav her halde :)

Aslı Cin dedi ki...

Tam üstüne bastın, sınav onlar sınav :):):)

Fatma dedi ki...

Handan arkadaşımıza katılıyorum bir de ya sabır deyip yola devam edelim.

Aslı Cin dedi ki...

Yapabiliyorsak ;) bazen tahammül kalmıyor