Haziran 20, 2021

Her şeyi bilen adam

Durun bir dakika. Cinsiyetçi bir başlık atmak istemem. Tabii ki bunun kadın versiyonları var. 

Biz buna kendi aramızda Hıncal Uluç’luk yapma da deriz. O da bir zamanlar her konuda ahkam kesip yorum yapardı ya, Her şeyi bilirdi heeerrr şeyi. Şimdi hala öyle mi yazıyor, hatta şu an hala bir yerlerde yazıyor mu bilmiyorum. Okumayı bırakalı yüzyıllar oldu. 

Bu tiplerin psikolojik sebeplerine inecek değilim, ne kıçıkırık benzer bir bölümü bitirip kendime psikolog diyen üçkağıtçılardanım, ne de bir kaç kitap okudu diye ahkam kesecek olanlardan. Ama az çok hayat tecrübeme dayanarak şunu söyleyebilirim. Muhtemelen altta kalmama isteğidir bu, yetersizlik korkusuyla karışık. Bilmiyorum demeye korkarlar. Arkadaşlar ya ben bu konuda çok bilgi sahibi değilim siz ne dersiniz diye sormak zulümdür. İnatçıdırlar. Hayır hayır her şeyi en iyi onlar bilir.

Ya o kadar mı bilinir her konuda ya? 

Bir iki yemediğini belli edersen mi mimlenirsin o bambaşka hikaye. Hep bir aman canım cicim tipler ister yanında. Sesini çıkaranı sevmez. Hatta hiç bir şeyi beceremeyeni, hiç bir şey bilmeyeni sever, bayılır bayılır ona, öyle sever ki onu neden sevdiğinin farkında bile değildir eminim.

Her yerde karşınıza çıkarlar, her yerde… Kaçamazsın. O kadar çoklar ki.  

Eeee iyi tamam varlar da, biz ne yapacağız Aslı diye soruyorsanız, nacizane önerim geri çekilip izlemenizdir. Üzgünüm başka çaresi yoktur. Zamanı gelince de uzaklaşacaksınız yanından. Bir tık sonrası dalganızı geçmektir ki dozu kaçarsa hoş olmayabilir.

Belki benim de tavrımdan kaynaklı savaşmamayı seçmem daha iyi oluyor. Çünkü ben çok iyi bildiğim konuda bile insanların fikrini sorup onlara saygı göstermeyi tercih ederim. Sanırım bu çok bilmişler onu da bak bilmiyor neyse ki ben biliyorum diye algılıyor olabilir.

Dediğim gibi ben gülüp geçip sessiz kalmayı tercih ediyorum. Bakıyorum uğraşıyorum karşımdaki değer bilmez bir de ukalalık yapıyor, içten içe gülerek izliyorum . Sonra da arkadaşlarımızla kahkahalarla gülüp dalgamızı geçiyoruz o da ayrı mevzu tabii…

Yani demem o ki salın gitsin. O her boku bilen adamla savaşmanın anlamı yok, gerek de yok. Size öğrettiği artı bilmemkaç point sabrı cebiniz koyup ona el sallayarak yolunuza devam edin.

O da kendisine içten içe gülecek yeni yüzlere ahkam kessin. Üzgünüm canlarım dünyanın düzeni bu…


Güle güleee…

Hiç yorum yok: